שאל את הרב

רופא נשים דתי???

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 13/12/07 13:09 ד בטבת התשסח

שאלה

שלום. לאחרונה הייתי בקופ"ח וראיתי שלאחד החדרים נכנס גבר שנראה דתי מאד מבחינה חיצונית וגם נשים מחכות אצלו בתור. כמובן שאני יודעת שיש עניין של פיקוח נפש ובריאות וזה בוודאי לעניין רפואה. אך עדיין זה ממש ממש הפריע לי לראות גבר דתי מטפל בין היתר בנשים. מה יחס ההלכה לזה? האם זה מותר בלי שום בעיה או חשש? הלא עדיף שיהיה רופא ילדים במקרה שיש לו נטייה לרפואה.

תודה ושבת שלום, אורטל.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב

ההלכה מכירה במציאות של בעלי מקצוע, שמגיעים במקצועם למצבים שבדרך כלל נחשבים אסורים. למציאות זו קוראים "במלאכתו תריד". משמעות הדבר שבעל המקצוע עסוק בלחשוב על אופן הפעולות שעושה ואיך לטפל באופן הטוב ביותר עם המצב בו הוא נמצא, כך שאינו חושב כלל הרהורים אסורים.
ודאי שיש צורך גדול שיהיו רופאים, וגם רופאי נשים, שומרי תורה ומצוות. אנו מאמינים שיש צורך גדול ביישוב העולם בכל הבחינות, ומדע הרפואה ויישומה היא חשובה ביותר.
לכן מותר לאשה להבדק אצל רופא גבר, אפילו גניקולוג שמביט באיבריה המוצנעים.
על אדם שמרגיש שייעודו בעולם להיות רופא לבדוק טוב טוב לפני שמחליט להיות רופא נשים אם באמת הוא חסין מפני הרהורי עבירה - כך שיוכל לעסוק במלאכתו בקדושה ובאמונה.

אריאל
(המשיב אינו רב)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות