שאל את הרב

קשר רציני של כמעט 3 שנים

חדשות כיפה הרב שי פירון 28/12/06 14:44 ז בטבת התשסז

שאלה

כבוד הרב, שלום

פעם ראשונה שהשבת לי הייתה כשהייתי בסיום יב באולפנית ישורון. היום אני בת 20.5 סטודנטית לגננות חינוך מיוחד. גם בעבר השאלה עסקה באותו הבחור (השאלה מופיעה בדף מס 2-האם הקשר ראוי). המלצת לי (בתנאים מסוימים)לתת הזדמנות לקשר. והנה, ההזדמנות צלחה. אנו יחד כבר שנתיים ו-7 חודשים.רוצים להנשא בעזרתו. ולכן 2 שאלות עקריות לי אליך: 1.להתארס לצערי אנו נאלץ רק בעוד כשנה וחצי מכיוון שהוא בצבא קרבי כרגע (יחידה מובחרת) (לא הסדר).שאלתי היא, מה לעשות על מנת להעלות את הקשר מדרגה כי כרגע הוא קצת תקוע, כאילו הגענו לשיא, והשלב הבא הוא חתונה. אבל זה ממש לא מתאפשר כרגע (וזה לא בר שינוי, אז זה לא לדיון....) נכון שגם להשאיר אותו יציב זו משימה, וכבר היו לנו תקופות מאוד קשות בהן חשבתי על פרידה, אולם ב"ה עברנו זאת. ובכל זאת, מה ניתן לעשות על"מ להעצים את הקשר בתקופה הארוכה שנשארה??

2. הוא עדיין לא ברמה הדתית שהוא (ואני) שואפים אליה. הוא רוצה להתחזק יותר, וגם אני מאוד הייתי רוצה שזה מה שיקרה ואני לפעמים מאוד לוחצת עליו. הוא אומר שזה צריך לבוא בהדרגה והלחץ שלי רק משפיע עליו לרעה. האם באמת טעיתי? כיצד אוכל לעזור לו?

אני חייבת לציין, שאנו לא שומרים נגיעה, אני מציינת זאת כי זה חשוב לתשובה, אבל זה לא אומר שזה הולך להשתנות בקרוב. אני מאמינה שאפשר להתחזק גם אם בתור זוג אנו "כושלים" בנושא הנגיעה.

חשוב לי לציין שאנו אוהבים מאוד, עברנו המון דברים יחד, הוא בחור מדהים,שגורם לי להיות מאושרת ובטוחה.

סליחה על אורך השאלה וחשוב לי כ"כ לקבל תשובה במהרה, כי לפעמים זה כבר הופך ללא רלוונטי...

תודה מקרב לב, אני.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

ב"ה


שלום,

אני מקווה ששלומך טוב ואת רואה ברכה בכל מעשה ידייך.

על אף מה שכתבת, אני כן הייתי פותח את שאלת תאריך החתונה לדיון.

בנוגע לשאלתך:

יש הרבה אפשרויות להעלאת הקשר.
ראשית, מאוד חשוב שהקשר בניכם, בעת המפגשים, יעסוק רק "בכם", בריכולים ובסיפורים משמעותיים על מה עבר על כל אחד.
אני משוכנע שללימוד משותף יכולה להיות תרומה משמעותית.
אני גם מציע לכם לקבוע לימוד יומי קצר של חמש דקות שכל אחד לומד לבד וכשנפגשים - משוחחים עליו בקצרה. אפשר להתחיל מדבר כמו מסכת אבות ועוד כהנה וכהנה. מהות הרעיון היא להציב במרכז השיח שפה רוחנית משמעותית שתסייע לכם להבין היכן אתם עומדים.

אולי תקבעו לימוד עם דמות שאתם מעריכים אחת לחודש חודשיים וכו'.
אל תוותרו לעצמכם.
השתדלו לרומם את הקשר ככל שניתן ובע"ז תזכו לברכה גדולה.

בהצלחה

שי

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות