שאל את הרב

קעקוע חינה

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 06/08/09 16:27 טז באב התשסט

שאלה

בס"ד

שלום .

ברצוני לעשות קעקוע חינה,אך אבי אומר שאסור .

קעקוע חינה הוא זמני ומבוצע ללא מחט

אך בכל זאת אבי אומר שאסור .

רציתי לדעת האם מותר לעשות קעקוע חינה ?

תודה רבה ויום טוב

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'

קעקוע זמני הוא להרבה פוסקים ג"כ אסור (יתכן שלא מדאורייתא אבל מדרבנן) ואין להתירו אלא לצורך גדול (מחלות וכדו') אבל כדבר שאדם רוצה באופן קבוע (זמני) אין להתיר.

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

הנני מצרף לך גם מאתר רפואה בישראל, את יחס הרפואה לקעקוע מסוג זה.

שירותי הבריות של פורטוגל מזהירים את התושבים בפני שימוש בקעקועי חינה. לדעת המומחים הפורטוגזיים , קעקועים זמניים עלולים לגרום לבעיות עור רציניות. בני נוער וילדים רבים אינם מעוניינים קעקוע קבוע, לכן הם פונים לעיתים קרובות לדרך חליפית והיא בצוע קעקוע זמני או "קעקועי חינה". קעקועים אילו הינם דרך זולה קלה בטוחה ולא כואבת לצורך רכישת קעקוע זמני. הקעקוע הזמני הזה נשאר עד שנושרת שכבת העור שבה התקבע הצבע. אם זאת רוב מבצעי הקעקוע הזמני אינם מודעים לסכנות שהוא טומן בחובו ולעיתים לא נדירות מסתיים האירוע הזמני במפח נפש ותופעות עוריות העלולות ללוות את הילד למשך שנים רבות.



קעקועי חינה עלולים לגרום לתגובה אלרגית, לעיתים אף לתגובה חריפה שדורשת אישפוז. ישנם מקרים, שבהם לאחר מספר ימים או אפילו שבועות לאחר ביצוע הקעקוע, מופיעים סימנים של אקזמה על העור.





בעיקר, תגובה אלרגית הופיעה בקעקועים בצבע שחור. המומחים מסבירים, כי זאת תוצאה של שימוש בחומר הנקרא PPD (paraphenylenediamine). PPD - זהו חומר המאיץ את ספיגת הצבע לשכבת העור העליונה מכהה את צבע החינה הבסיסי בעור ומאפשר דיוק גדול יותר של תבנית החינה על העור.

PPD ידוע גם כגורם נפוץ לתגובות של אלרגיה שממגע העלולות לגרום לדלקת ממושכות ואף לשינויי פיגמנטציה כרוניים והצטלקות.



שירותי הבריאות מזהירים את הציבור לנהוג במשנה זהירות בקעקועי חינה. על כל תגובה אלרגית של העור, יש לפנות מייד לקבלת טיפול רפואי.

כתבות נוספות