שאל את הרב

צניעות

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 15/05/07 15:44 כז באייר התשסז

שאלה

שלום רב יקר

בשאלתי זאת אני שואלת בקשר לחולצה קצרה אני מבינה שבצנעות העיקר להיות צנועה אבל אני לא מבינה מה לא צנועה בחולצה קצרה ואני רוצה להביון ואם הבין התחיל לשים חולצות ארוכות..מה זה גם מפתה בנים חולצה קצרה?ומה הבעיה שיראו את היד מה לא צנועה בזה?..

מקווה שתוכל להחזיר לי תשובה כמה שיותר מהר כי אני בהיתלבטות בעניין זה והשמח עם תוכל לעזור לי ותודה.

תשובה

שתי תשובות בדבר: א. ההלכה ידעה לקבוע כללי צניעות מזווית הראיה של בנים, ואכן המציאות (שמשתקפת גם מהעיתונות היומית) מלמדת שבנים זקוקים להגבלות רציניות מבחינת הצניעות. במידה מסוימת כבר התורה עצמה דואגת לעשות סייג ולאסור אף דברים שניתן היה להתיר וזאת כדי להרחיק את האדם מן העבירה. דוגמא יפה לכך מוצאים אנו בפרשת השבוע לגבי הנזיר אשר נאסר עליו לא רק יין אלא אפילו צימוקים. מסביר זאת המדרש ואומר: למה אסרה משרת ענבים שהוא לא ישתכר מהם וגם אסרה אכילת כל היוצא מן הגפן דברים שלא ישתכר מהם למה כך מכאן שחייב אדם להרחיק עצמו מן הכיעור ומן הדומה לכיעור ומן הדומה לדומה מכאן שעשתה תורה סייג לדבריה.
ב. כללי הלכות צניעות אינם באים רק למנוע עבירות חמורות. הם באים גם ליצור אווירה של צניעות, אווירה שבה הגוף משמש ככלי לנפש, ומתוך כך אינו מובלט אלא מוסתר במידה רבה. זרועות חשופות נחשבות בהלכה לחלקי גוף שבלי כיסוי הן נחשבות להבלטה של הגוף.
אכן חשוב לציין כי לדעת פוסקים חשובים די בשרוולים עד המרפק, ואין חובה ללבוש דווקא שרוולים ארוכים.
כל טוב
רונן לוביץ

כתבות נוספות