שאל את הרב

צניעות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 15/09/06 12:50 כב באלול התשסו

שאלה

שלום וברכה,

רציתי לדעת האם צניעות לדוג' ללכת עם 3/4 וחצאיות זה מנהג מקום ז"א האם מחוץ לארץ אפשר להתנהג שונה עם ההלכות האלו??

(אם זה לא ברור אני מתכוונת בצורה צנועה אבל נגיד עם מכנס רחב במקום חצאית )

תודה מראש ושבת שלום.

תשובה

שלום רב
אני שמח שאת שואלת, שכן יש דברים שצריך להבהיר אותם על פי הפוסקים וכאשר הדברים לא ברורים לפעמים מכניסים כל מיני דברים שאינם קשורים להלכה.
בהלכות צניעות יש הגדרות ברורות מאד מה צריך לכסות ומה לא צריך לכסות, ובכך אפשר למצוא מקומות רבים שנכתבו ההלכות באופן הפשוט ביותר כגון בספר פניני הלכה של הרב אליעזר מלמד שליט"א. (אפשר לקרוא באתר ישיבת בית אל בכתובת http://www.yeshiva.org.il/midrash/shiur.asp?id=1830)דבר זה איננו יכול להיות תלוי במקומות שונים, שכן זו הלכה ברורה. בדברים שהם תלויים במנהג, בהם יכול להשתנות הדין לפי המנהג.
לגבי מכנסיים רחבות, דבר זה הוא דיון גדול בין הפוסקים, האם להתיר את הדבר או לאסור, ואינני רוצה להיכנס כעת אל הדיון ההלכתי שבדבר, ואת יכולה למצוא גם לדבר זה תשובות הן באתר הזה והן באתר ישיבת בית אל בשאלות "שאל את הרב" על ידי חיפוש פשוט של המילה מכנסיים. אך גם דבר זה הוא דיון הלכתי לפי המקורות, ולא יהיה תלוי במקום שבו הבת נמצאת.
לצערנו הרב, יש מקומות שלא מקפידים כל כך על הלכות צניעות, ואף ישנם מקומות בארצות הברית ובמקומות אחרים, שהתפשט המצב שבנות רבות לובשות בגדים שאינם עולים בקנה אחד עם ההלכה, ובכך אין כל סיבה להיתר.
בברכה
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

כתבות נוספות