שאל את הרב

צניעות במשחקי מחשב

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 06/11/11 23:37 ט בחשון התשעב

שאלה

שלום

אני בן 17 ואני קצת מכור למשחקי מחשב קצת לפני ראש השנה התחלתי להיתחזק ולבדוק טוב את המשחקים שאני עומד לשחק בהם ואני לא כל כך יודע מהם הגדרים שצריך לשמור עליהם מה זה משחק כשר משחק בלי נשים כי כזה יש אחד למיליון או שזה משנה אם הדמות משפיעה עליי או לא ואם המשחק הוא בעולם פתוח הכוונה שיש עולם ענק שאני יכול לטייל בו ולפעמים יש מקומות במשחק שיש נשים שלבושות לא צנוע (לא ממש לא צנוע למשל חצאית וגופיה)האם מותר לשחק בזה אם אני לא מיסתכל על אותם דמויות שאני עובר לידם והאם זה משנה אם זה גורם להירהורים או לא

הרבה שאלות מקווה שניסחתי אותם טוב ותודה

תשובה

לשואל שלום רב.
במשחקים יכולות להיות כמה בעיות.
א. בעיית צניעות ששאלת. מה שאסור לראות בסרט, אסור לראות במשחק. זה לא כמו כשאתה עובר ברחוב, ששם מצד אחר אין ברירה, ומצד שני אתה אכן יכול לא להסתכל, שהרי אתה מתמקד במשהו אחר. כאן במשחק זה נועד לצפיה ולהתבוננות בצג, ולא חייבים לשחק.
ב. בעיה הרבה יותר גדולה היא שחלק גדול מהמשחקים כוללים תכנים מאד בעייתיים. כוונתי בעיקר לאלימות. אתה צובר נקודות ככל שתהרוג יותר, תכה יותר, תשפריץ יותר דם. האדם מתרגל לראות אלימות, לחוות דם ורוע, וככל שיותר הוא מקבל יותר ניקוד. זה נספג בנפש. לכן לא ראוי לשחק במשחקים אלה.
ג. בעיה נוספת, אולי אפילו יותר גדולה, היא הזמן. משחקים אלה הם דבר שמושך מאד ואדם עלול להתמכר אליהם, ולשחק בהם שעות רבות. כך, במקום שהמשחק יהיה רענון קצר והתאווררות, הוא הופך להיות עיסוק מרכזי שמבזבז המון זמן. כך שיכול להיות משחק שהוא נקי לגמרי ואעפ"כ העיסוק בו פסול.
אגב, הערות אלה נכונות גם לגבי סרטים ומחשב בכלל, אבל זה כבר ענין אחר.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות