שאל את הרב

צניעות באינטרנט

הרב אבנר פורת הרב אבנר פורת 09/02/16 17:18 ל בשבט התשעו

שאלה

שלום כבוד הרב.

אני בן 16 אבל ברצוני לשאול על דברים שקרו כשהייתי בכיתות ז' ח' ט' וממש קצת י'.

חשוב לי לציין שאמנם הייתי צעיר אבל היה לי יצר חזק.

בשילוב של היצר והשפעת הכתה בתקופת הגילאים הזאת של כיתות ז' ח' יצא לי המון פעמים לחפש ולראות באינטרנט כל מיני סרטונים לא צנועים. בכיתה ט' כבר נהייתי סוג של מכור (אמנם לא עשיתי זאת בתדירות גבוהה אבל לא היה שום דבר חיצוני שישפיע עלי חוץ מהיצר שלי עצמי והייתי עוד לא בן 15!!! בניגוד לשנתיים שלפני שאז הייתה גם השפעה של הכתה). זה כואב לי כל כך שיש לי דמעות בעיניים בזמן שאני כותב את השורות האלה, אני מתחרט על כך בכל לבי אבל לא מצליח לשכוח או להדחיק את זה. לפעמים כשאני הולך לשון אני מוצא את עצמי חושב על סרטונים שריתי בעבר ולא מצליח להפסיק. מה שגורם לכך שיש לי קרי לעתים לא מאוד רחוקות.

חשוב לי לציין שאני דתי לומד בישיבה תיכונית ושומר תורה ומצוות, וגם חשוב לי לציין שאני לא מעוניין לספר על זה לאף אחד, לקח לי המון זמן להחליט לשאול ולא להתמודד לגמרי לבד עם הטעויות שלי.

בבקשה, אני מתחנן לעזרה!!!!

תודה רבה מראש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום צדיק.
זה לא כינוי חיבה, אלא מה שאתה באמת. לא סתם צדיק, אלא צדיק ממש ואהוב ביותר לפני הקב"ה. דברי חז"ל ברורים - "כל העושה דבר עבירה ומתבייש בו מוחלין לו על כל עונותיו" (ברכות יב,ב). קל וחומר שנשמע מדבריך, שאתה כבר לא נופל (או כמעט לא נופל) לשם. זה ממש ´בעל תשובה´ שעליו נאמר, שבמקום שהוא עומד, צדיקים גמורים אינם יכולים לעמוד.
ראשית אומר לך כלל - כל מחשבה מדכאת או מייאשת שאומרת שאתה רע, או תוכן תורני שנדמה לך שמחליש או מדכא אותך, אלו עצות היצר הרע. אל תקשיב.
אתה מתאר שאתה מתחרט בכל לבך. אשריך ממש. זה ה´אני´ האמיתי שלך, שמעיד מי אתה באמת.
שנית, הרמב"ם אומר שכח הדמיון איננו בבחירה, כלומר, שהרהורים שעולים לאדם מאליהם זה לא בחירה שלו. האחריות של האדם היא על מה שהוא עושה לאחר מכן עם ההרהור הזה.
גם ראיית קרי בלילה נחשבת לאונס ואינה בבחירתו של האדם.
לגבי עליית ההרהורים לראש. אכן, מאוד קשה לנקות את הראש מכל מה שראה האדם בחייו. מה שאפשר לעשות, זה להשתדל להכניס כמה שיותר דברי קדושה לראש. כלומר, חלקים בתורה שאתה מתחבר אליהם. ספרים שמרוממים אותך.
יש המון ספרים. אבל במיוחד הייתי ממליץ לך על "אשיב ממצולות" של הרב יהושע שפירא. והחוברת "יוצר אור -על היצר והאור שבחיינו" של הרב ליאור לביא.
כמובן, שצריך להשתדל למנוע אפשרות של גלישה חופשית. כלומר התקנת סינון של רימון על המחשב (לפחות רמה ´גבוהה´, ועדיף למעלה מזה). מניעת אפשרות של גלישה על הקו של השכנים (חיבור בכבל ולא באנטנה). חסימה מוחלטת של תכנים כאלו בפלאפון (גם בלי אפשרות של חיבור לאינטרנט של מישהו אחר) - או על ידי חברת נטספארק או על ידי צריבת המכשיר באופן שיאפשר רק גלישה למקומות מוגדרים מראש.
מאוד מאוד מובן הקושי לספר את זה למישהו. מצד שני, זה יכול הרבה פעמים לעשות טוב.
לכן אולי כדאי ליצור קשר עם גוף כמו ´חברים מקשיבים´ - http://www.makshivim.org.il/. יש שם הרבה חומר בעניין, ובשיחת טלפון (בלי להזדהות) הם יוכלו להקשיב ולייעץ.
תרגיש חופשי לפנות אליי דרך שאלה באתר.
אתה בכיוון הנכון. אני מאמין בך.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות