שאל את הרב

ציונות

חדשות כיפה הרב איתן זן-בר 17/12/08 22:10 כ בכסלו התשסט

שאלה

ראי הקדמה לשאלה

בס"ד

שלום לך כבוד הרב!

יש לי שאלה-איך אנו,הציונות הדתית יכולים לדע ת שאנו לא חוטאים? כמובן שאין צורך לא לעשות כלום כמו החילונים/לנשות כמו הרפורמים/קונסרבטיבים,וכמובן שאין לשרת בצבא,כמו בחרדים,אבל-כן יש ללמדו המון תורה,ולהתחזק,וכן להגביל את ההשפעה השלנו מהעולךם החילוני,וכן-לפעמים המדינה לא שווה את השירות שאני צריכה לתת לה... .

אבל לא לזה אני חותרת,אני חותרת ל:

1. האם באמת זה טוב לקרוא לחיילים/ לא אכפת לי מי "נאצים",ולזורק עליהם צבע אבנים,והלילחם מלחמת אחים כמו המלחמה נגד שבט בניימין בפסר שופטים(וגם פה אין שופט "והאיש הישר בעיניו יעשה"?(אני נגד כל זה...)

2. האם באמת יש ללכת לבני עקיבא,שעוברים שם על המון הלכות ואיסורים,ולא תמיד זה משפיע לטובה?

3. האם אמת אין ללכת לקניונים ולסרטים,או שיש להשתחרר,וללכת עם בנים,וכל הדתיות שלנו תתבטא בחצאית שלפעמים עדיףך כבר להשים מכנסיים במקום?

4. אני לא אומרת שישי לחכות בגולה עד לאות משמיים,לגאולה נסיית,בלי כלום. כמובן שצריך לעשות דברים.

אבל האם ארץ ישראל שווה מלחמת אחים?!?!? הרי בגלל שנאת חינם חרב בית המקדש והייתה גלות!!!!!

האם באמת נכון ללכת לישון בבית השלום,ולהילחם נגד חיילים/לטא אכפ לי מה,ואחרי זה-בצעדת יום ירושלים,להתגאות בהם?

אולי באמ צריך להיות כמו החרדים(אבל כמובן שבארץ..,כי כיום לא כולם מתנגדים לכך...).

4. האם באמת אנו לא חוטאים שיש אשכנזנים וספרדים וכל העדות? כמו ראיתי קריאה לתפילה על מים,ואז כתוב:"למתפלל בלשון אשנכז_________,ולמתפלל בנוזח ספרד________",וחשבתי זה כזה אבסורד,כי ההפרדה הזאת יוצרת שנאת חינם,וזה ההפך של לשמוע בקול ה',ולאהבוא ת כל האנשים,כמו שאנו אוהבים אותנו... . לפחות בבית כנסת שלי אין כבוד בין העדות,וי ריבים,עד שלא שווה להתפלל שם... . לא עדי למזג בין העדות? ולהזיכר אותן כמשהו שלח העבר? הרי פעם לפני הגלויות-לא היה ככה... .

וכמובן שזה אפשר שיהיו עדות,כי זה לא דבר שאמור לגרום לשנאה(אנ אוהבת ביסלי ואתה במבה ,אז מה?!),אבל מצב כזה מתאפשר רק אם יש כובד הדדי בין כל האנשים,והם רבים על לכבד אחד את הנשי בקטעים/ניגונים מיוחדים לעדות ולא על האם להתפלל כך או כך,והאם להוסיעף קטע זה שר הם אומרים אותו או לא... .

אבל זה ךלא ככה..

תודה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום
כדי להבין את תפישת הציונות הדתית יש ללמוד את הספרים :אם הבנים שמחה, קול התור ואורות.
1- אסור
2- תלוי בנסיבות
3-...
4-ראי מה שהיקדמנו.
5- עד שיבוא משיח צידקנו אין לנו יכולת לשנות זאת.
ברכה והצלחה

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות