שאל את הרב

פרנסה,טומאה וחוסר צניעות

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 05/08/12 14:29 יז באב התשעב

שאלה

שלום לכבוד הרב,

אני בן 44 עוד מעט. ואני בא ממשפחה חילונית אך התקרבתי לדת בשנים האחרונות. אני בחור רגיש.

אני נמצא במקום עבודה שיש במחלקתי גם חילונים, יש גם בחורות לא צנועות, ויש גם בעלי נטיה מינית כמו הומואים. אני בגלל התחזקותי בדת סולד מהתופעה המחרידה של הומואים ולסביות שאני חושב שזה לא טבעי וזה האסון הגדול של האנושות ושל עם ישראל. זוהי אופנה של טומאה שהתפשטה וגורמת רק לנזק ולאנרגיות קשות שמשפיעות על עם ישראל. גם פריצות זה דבר לא טוב. אני שואל האם ניתן להמצא לפחות במקום של פרנסה שלפחות בו לא יהיו התופעות האלה המחרידות של פריצות והומואים. היום כמעט בכל מקום מוצאים אנשים כאלה וזה מזעזע. אני רוצה לקיים תורה ומצוות ולהתפרנס ולא להיות כל הזמן בסביבה שהיא לא הכי טהורה. אני מרגיש שגם האנשים פה ערמומיים. אני יודע שאני בנוי לעבודה אישית בסביבה לא לוחצת . האם יש לרב רעיונות שיכולים לעזור לי למצוא את סביבת הפרנסה הנכונה עבורי???

אציין שאני בחור רגיש,כמו כן אני אוהב לעשות משימות באופן אישי ולא כל כך בצוות, אני מוכן להשקיע בכל דבר שיהיה מתאים רק שאדע לתת את האוקיי לכיוון ואז פשוט לחתור למטרה.

אני אשמח מאוד מאוד להצעות של הרב

תודה ובשורות טובות

תשובה

בס"ד
שלום רב,

עיון בתנ"ך מלמד אותנו ש-'אין חדש תחת השמש'. תאר לעצמך כיצד חש בחור מאמין ורגיש כמוך בימי השופטים? בימי ירבעם ואחאב? היה עליו להתמודד בחברה שקועה בעבודה זרה ובעוד חטאים קשים.

גם בימי בית שני - היו מתייונים בתוך קהל ישראל. בשלהי בית שני - בשנים שלפני החורבן, הגיע התרבות היוונית אל תוך משפחות הכהונה הגדולה.

יש מי שפותרים הכל על ידי הסתגרות, אבל הם גורמים לכך שהמרחב הציבורי כולו יושפע על ידי התרבות הקלוקלת.

עליך לראות עצמך כמגן על תורת ישראל ורוחו.

אני בטוח שבמקום עבודתך יש הרבה אנשים טובים, חלקם חזרו בתשובה כמוך, ואחרים יחזרו בתשובה בזכותך.

ודאי אסור לאדם לצאת לסכן את עצמו. אם אתה מרגיש חלש, אם אין לך יכולת לשרוד את הסביבה במקום עבודתך - אתה חייב למצוא עבודה במקום אחר, בסביבה תורנית שתאפשר לך שלווה ובטחון.

אבל אם יש לך כוחות ואתה יכול להתעצם, כדאי שתתחזק במקום עבודתך ותפעל להשפיע את הרוח הטובה שאתה מביא.
אני מכיר מאמינים שמשפיעים ברכה רבה על חבריהם לעבודה.

כדי להתחזק ולהעצים את רוחך, עליך לבנות לעצמך תרבות פנאי הולמת: מסגרות תפילה, לימוד וחברה תורנית במקום מגוריך. לשם כך צריך להצטרף לקהילה תורנית פעילה ותוססת.

כתבות נוספות