שאל את הרב

פסח

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 16/03/07 15:11 כו באדר התשסז

שאלה

לכבוד הרב שלום.

ברכת ה' עליכם אשר אתם מסיעיים לבר נאש.

השו"ע או"ח הלכות פסח מביא שבבדיקת חמץ לא צריך לומר שהחיינו.אבל לפי המשנה"ב ובאר היטב וכן הבא"י וכן מרן ילקו"י שאם נזדמן לך פרי או בגד חדש אתה צריך לכוון על בדיקת חמץ בשהחיינו שאתה מברך,אזי למה לא מברכים שהחיינו על בדיקת חמץ ותו שהרי זו מצווה שמזדמנת פעם בשנה אז קשיא למה לא מברכים שהחיינו על בדיקת חמץ?

ברכת ה' עליכם ושפיר אשר אתם עושים באתר זה.

תשובה

כפי שאני מבין הכרעת הפוסקים נובעת מכך שישנה מחלוקת האם יש לומר שהחיינו על בדיקת חמץ, מטעמים שונים (הנושא כולו מבואר באורך בערך 'בדיקת חמץ' באנציקלופדיה התלמודית). ומכיוון שהנושא נתון במחלוקת הפוסקים, בחרו להכריע למעשה שלא לברך ברכת שהחיינו על הבדיקה בפני עצמה, ולהסמיכה לברכת שהחיינו אחרת שיש לאמרה לכל הדעות.
(כתבתי זאת מדעתי האישית)

עקיבא
(המשיב אינו רב)

כתבות נוספות