שאל את הרב

פייסבוק..

חדשות כיפה צוות ישיבת הר עציון 24/08/09 12:27 ד באלול התשסט

שאלה

שלום רב,

פתחתי לאחורנה פייסבוק. אבל אני תוהה לעצמי אם זה טוב או לא..

מצד אחד מדברים עם אנשים ושומרים על קשר.. ומצד שני אולי יש מצב לראות דברים לא טובים וזה גם מבזבז זמן באינטרנט..

אני ממש מתלבטת מה לעשות, וגם בגלל חודש אלול ואני חושבת דווקא בגלל שקשה לי לא להיכנס ואני אקח על עצמי את זה זה יהיה ממש טוב- להקדיש להקב"ה..

אשמח לשמוע את דעתכם..

תודה רבה רבה

תשובה

שלום וברכה!

בפיסבוק כבכל דברים באינטרנט יש דברים יפים ויש דברים בעיתיים מאד. הכל תלוי לאיזה צורך את משתשמת בפייסבוק וכמה זמן את מבזבזת עליו. אם את משמתמשת בפייסבוק לצורך שמירה על קשר עם אנשים שקשה ליצור עמם קשר ע"י אמצעים אחרים, כגון טל' או מפגש פנים אל פנים, למשל אנשים השוהים בחו"ל ואת גם יודעת להקציב לזה זמן הגיוני ולא לזלוג לפטפוטי סתם רק כדי לשבת עוד באינטרנט ולדון על עוד משהו חסר משמעות הלא קשור לשמירת הקשר, אז אין כל בעיה להשתמש בפיסבוק. רק תקפידי לא להכנס למקומות הבעיתיים שיש בפיסבוק. בד"כ אם את מדברת רק עם האנשים שאת מכירה בלי חיפושים חבורה אינטרנטים הסיכוי טוב מאד שלא תמצאי את עצמך במקומות וסיטואציות בעיתיות.

במקרה ואת משתמשת בפיסבוק כדי לחפש עוד ועד חברים וירטואליים, מבזבזת המון זמן מעבר לצורך של שמירת קשר ומתכתבת עם אנשים שאת יכולה להיפגש עמם או לשוחח בטלפון בנקל או שראית אותם לפני עשר דקות בבית ספר, אז כדאי לך להפסיק להשתמש בפיסבוק. כי חבל על הזמן היקר שניתן לנו ושניתן להשתמש בו לדברים יותר מועילים בחיים וגם יש סכנה שתמצאי את עצמך במקומות וסיטואציות שלא היית רוצה למצוא את עצמך.

ערכי חשבון נפש נוקב עם עצמך ותחליטי.

בברכה,

חיים דב בריסק

כתבות נוספות