שאל את הרב

פחד- שדים

חדשות כיפה הרב רונן לוביץ 16/09/07 11:33 ד בתשרי התשסח

שאלה

שלום

אני בחורה בת 26 רוקה וגרה עם הורי

לאחרונה פקדו אותי פחדים בלתי ניתנים לשליטה. פחדים אלו כבר תקפו אותי בעבר והם אחלו לאחר ששמעתי סיפור מבעיט על שדים ודמויות שנראו בלילה ובמקומות נידחים(כמו כן הם נשכחו לאחר זמן ). למרות הזמן והשיכחה שוב בערב ר"ה נזכרתי במעשה ותקף אותי הפחד בשנית.

הדבר גורם לכך שאני לא יכולה לישון לבדי. או להסתובב במקום חשוך ולעיתים אף במקום מואר לבדי. לא מסוגלת! מבועטת!!!

הורי טוענים שפחדים שכאלה נובעים מעצם העובדה שאינני נשואה ושהדבר יעבור עם הווצרות הקשר עם בעלי בעתיד ושעלי לומר תהילים ולהתפלל הרבה. אמרתי אך זה עדין לא מביא לי מנוח .

ורציתי לשאול

1. האם יכולה להיות סיבה לכך שהפחד הזה תוקף אותי כך במפתיע

2. האם ישנה תפילה שיכולה באמת להועיל לי

3. האם יש ממה לפחד???

מחכה למענה

בתודה רבה.

תשובה

1. קורה שאנשים נתקפים בפחדים בגלל תמונות ואירועים שנחרטו בזיכרונם בתת המודע ולאחר מכן צפים ועולים בדמות אותם פחדים. לעיתים פחדים מדברים מסוימים עוברים התקה לתחום אחר, והפחדים באים לידי ביטוי בתיאורים כגון אלה שאת מציינת. אין ספק שתחושת בדידות עשויה לתרום להתהוות פחדים, אך אין תלות הכרחית בין רווקותך לפחדיך, ולכן אפשר שהם יחלפו גם כך, ואפשר שהם לא יחלפו גם כאשר תינשאי.
2. מה ניתן לעשות? א. עליך לנסות לבדוק מתי פחדים אלה תוקפים, ויתכן שיעלה בידיך לעלות על הגורמים להם, כגון שהם באים אחרי יום בו הלכת למקום מסוים, או אחרי ערב בו היית לבד בבית וכיו"ב. ב. פעילות חברתית ושיחה עם אנשים (גם על פחדיך, אך לאו דווקא) עשויים לתרום להרחקת הפחדים. ג. תפילה ואמירת תהילים יכולים בוודאי גם הם לעזור. ד. במקרה שהפחדים תוקפים לעיתים קרובות ולאורך זמן ממושך, והם מטרידים מאוד כדאי לפנות לייעוץ פסיכולוגי.
3) באופן אמיתי אין סיבה לפחד. אין שדים ורוחות בעולמנו.
כל טוב,
רונן לוביץ

כתבות נוספות