שאל את הרב

פגם הברית - הצילו לא יכול לצאת!!

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 29/03/03 18:29 כה באדר ב'

שאלה

אני כבר ממש מיואש. כבר שנתיים שאני פוגם כמעט כל יום בברית על כל מה שזה כולל (אי שמירה על קדושת העינים, אי שמירה על קדושת הידיים, הוצאת זרע לבטלה).

אפילו בכיתי על זה וזה לא עזר.

התחלתי ללמוד את ספר "טהרת הקודש" שעוסק בפגם ותיקון הברית וזה לא עזר. כל פעם שאני הולך למקווה להיטהר מטומאת קרי, אני מחזיק מעמד שעתיים עד שאני שוב פוגם בברית (וזה לא קשור לעצם העובדה שאני במקווה, כי אני טובל בבור במקום פתוח). קיבלתי על עצמי לומר כל יום "תיקון הכללי" אבל ההחלטה החזיקה מעמד בדיוק שבוע וחצי. אני כבר יודע את כל החסרונות של הפוגם בבריתו (כאילו הביא מבול על העולם, שווה להחזיר את העולם בשבילו לתוהו-ובוהו וכו') וזה רק עושה לי רע. אני גם יודע שלהתפלל לה' שיעזור לי אין סיכוי כי מי שפוגם בברית לא יכול להתפלל בכוונה. אני מרגיש שכל מיני דברים שנכשלים לי, נכשלים רק בגלל זה. זה אני ורע לי עם זה. מה הרב יכול להגיד לי לנסות שעוד לא ניסיתי?

תשובה

בס"ד

אתה שבוי!!
שבוי בידי כוחות הטומאה!
שבוי בהרגל רע!
אין לך יכולת להגשים את הרצון העצמי שלך וזה הדבר הנורא ביותר.

לא נותר לי הרבה לה לבכות יחד איתך על מצבך הנורא.

הלואי והייתי יכול להציל אותך מהשבי. אבל זה מחייב קצת עזרה מצדך.

יש בעולם "פדיון שבויים" אבל יש הלכה שאין פודים את השבויים יתר על כדי דמיהם. דהיינו ליש גבול להשקעה שהציבור צריל להשקיע במי שהביא את עצמו או שנפל שלא באשמתו למצב כל כך נורא.

אפשר להתפלל בעדך שתצא מזה אני מוכן לארגן לך עשרה שיתפללו עליך ויוציאו אותך מהשבי. אבל זה מחייב גם את עזרתך. "עזוב תעזוב עימו" אם אתה תעזור לעצמך - נעזור לך לצאת.

הודיע לי אם אתה מוכן לגייס את כוחותיך שלך ואארגן לך תפילה של ציבור שיוציאו אותך.

בהצלחה

אם התשובה היא חיובית - מסור שם ושם אמא שלך.

כתבות נוספות