שאל את הרב

פגם הברית - אין לי רצון להתמודד. לבנים בלבד

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/01/11 09:05 טו בשבט התשעא

שאלה

הרב אני חטאתי המון פעמים בחיים שלי בהוצאת זרע לבטלה אבל כל פעם חזרתי בתשובה וחזרתי לקב"ה אבל הפעם אין לי רצון להתקרב אליו אני חושב שזה נובע מחוסר אמונה ומזה שאני בבית כבר כמה ימים ולא בישיבה וגם אני קצת מתעלם מהאמת(שיש ה'). לבינתיים אני שוב לבד בבית כבר המון זמן ואני לא יודע מה לעשות אני כל פעם חוטא שוב ולא חוזר בתשובה כי אני לא רוצה את זה כלכך לא יודע למה ואני קצת מפחד לאבד את הקשר שלי עם הקב"ה אני מרגיש שהוא מצפה ממני לעשות משהו ולעמוד בניסיון ואני לא מצליח ולא רוצה מקווה שאת מבין אותי בתודה מראש וחג שמח!

תשובה

בע"ה ליקבה"ו

שלום לך אח יקר שלי,

כתבת שאתה מרגיש שה´ מצפה ממך לעשות משהו, ואתה לא מצליח. אז שתדע לך שכבר בעצם השאלה ששאלת הצלחת. אתה מנסה לנצח את היצר, משתדל לעשות את מה שאתה יכול, ועצם זה, ההשתדלות, הניסיון, החיפוש, השאלה, עתם זה זו כבר הצלחה. הרי הקב"ה רוצה שתשתמש בכוחות שהוא נותן לך כדי לעבוד אותו. וזה בדיוק מה שאתה עושה. יושב מול המחשב וכותב ושואל - איך לעבוד את ה´. זה עצמו משמח את ה´ מאוד מאוד!! ואם היינו באמת מבינים מה זה עושה, היינו מתחילים לרקוד משמחה אמיתית רק בגלל הדבר הזה. לנסות לעבוד את ה´.
אז קודם כל תשמח, כי אתה כבר עשית את רצון ה´.

בשאלתך לא כתבת באיזו דרך הזרע יוצא. בשינה, בטעות, בכוונה. לכן אתייחס בע"ה בצורה בסיסית ותמציתית לאפשרויות העיקריות.

הוצאת זרע בשינה.
לכולם זה קורה. כמעט כולם, ליתר דיוק, ובדור שלנו אולי כולם. הגוף באופן טבעי מוציא זרע כל כמה זמן. ואם כך, ודאי שלא נענש על זה. החזון איש אמר שכל מה שאומרים על הוצאת זרע לבטלה, לא נאמר על הוצאה שקרתה בגלל הגוף לבדו. כל האיסור הוא רק להרהר ואז שהזרע יצא בגלל זה בלילה.

הוצאת זרע בכוונה, לא עלינו.
זה באמת אחד הניסיונות הקשים בדור שלנו. דור שה´ הכניס לו את הטומאה לכל מקום וזמן. דור שכשהוא יבוא לשמים הוא יוכל להגיד על עצמו שמעולם לא היה דור שעמד בניסיון כל כך קשה, גדול וזמין. וזה לימוד זכות גדול על הדור שלנו. המוכה והפצוע מטומאה שמעולם לא היתה כמותה.
מדבריך ניכר שכשאתה לבד בבית אתה חוטא יותר. ממילא ברור, שככל שתהיה בחברת אנשים תחטא פחות. מה היצר עושה לנו? הוא לא מחטיא אותנו בשנייה הראשונה. הוא אומר לנו "רק תהיה בבית ולא בישיבה". אנחנו בבית. "רק תהיה לבד, אל תדאג אתה לא תגע במחשב". אנחנו לבד. "רק תשחק במחשב, אל תכנס לאינטרנט או תראה סרטים". אנחנו משחקים במחשב. "רק תכנס לראות חדשות, חמש דקות ואתה בחוץ, אל תהיה כבד". אנחנו מסתכלים על החדשות, עוד חמש דקות, ועוד חמש דקות ועוד חמש דקות, ואז הוא מתחיל להשמיע קול, שיש עולם שלם באינטרנט, מסקרן ומעניין. שאולי כדאי לנסות ולחוות. ואז הוא מפיל אותנו. היצר לא זורק אותנו מיד לאש. הוא עושה את זה איבר איבר, לאט לאט, יש לו סבלנות. הוא עובד ככה כבר אלפי שנים.
אז איך מתמודדים איתו?
תופסים אותו כבר בהתחלה. קובעים לעצמנו שאנחנו לא חוזרים באמצע השבוע הביתה. לא משנה מה קורה. קובעים לעצמנו שאנחנו לא נשארים לבד בבית. קובעים לעצמנו שאנחנו לא גולשים באינטרנט בכלל, או לכל הפחות אם אין אנשים לידינו. תופסים את היצר במערומיו כמה שיותר מוקדם. עוד לפני שהוא מצליח לסובב לנו את השכל ולהכניס בנו רוח שטות. ברור שזה אומר לשלם מחיר. אבל בשביל זה באנו לעולם - לעבוד את ה´. לעבוד אותו באמת.
והעבודה הזו משמחת. מאוד משמחת! וחשוב לתת מקום לשמחה הזו, כי כששמחים על ההצלחות מקבלים חשק להצליח ולהגבר שוב. להכניס לעצמנו לראש - התגברות מביאה שמחה. זה פשוט ככה.

תנסה לחשוב על הדברים שגורמים לך להתקרב לחטא, תרשום לעצמך אותם, ותחשוב טוב איך אתה מתחמק מהם בצורה טובה.

ותזכור, אח שלי, שהכל בחסד ה´. תתפלל כל יום. כל תפילה. וגם בכל רגע פנוי (בתחנת אוטובוס, במכולת, כשאתה הולך לבית של חבר), תבקש מה´ שיציל אותך מהיצר הרע. כך התפילה עובדת, כשמתפללים שוב ושוב. כשמבינים שרק ה´ יכול לעזור לנו להתמודד מול היצר. כשאנחנו באמת במקום הזה, אז הקב"ה גם באמת יציל אותנו בטובו ובחסדו. והרבה פעמים הניסיון שהוא מביא לנו הוא בשביל זה, שנרגיש שבלעדיו אנחנו לא יכולים.

בהצלחה רבה רבה, שנזכה לקדושה וטהרה תמיד, ולגאולה שלמה בקרוב ממש,
אשמח לקבל את תגובתך,
עדיאל

calev72@gmail.com

כתבות נוספות