שאל את הרב

עצות להיגמל מפגם הברית - לבנים בלבד

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/02/08 08:50 כא באדר א'

שאלה

אני צריך עצות איך להיגמל מפגם הברית

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך,

אני אכתוב כמה עצות כלליות ובקיצור. כמובן, שלכל אחד צריך למצוא בעצמו את הדרכים להתגבר. יש גם חומר רב באתר שלנו, (ניתן למצוא אותו על ידי חיפוש המילה 'ברית' במנוע החיפוש). וכמובן, שאם הגולשים יכול לעזור - נשמח מאד.

[א.] קודם כל, השתדלות טכנית מעשית - אם הבעיה בעיקר היא במחשב - להתקין אינטרנט רימון. אם עיקר הבעיה ברחוב, להשתדל להוריד משקפיים. מה שאפשר לעשות, כאשר היצר אינו תוקף אותנו עדיין, זה כבר נצחון גדול.

[ב.] עזרה לזולת. הרבה פעמים פגם הברית נובע מחוסר חיבור נכון לחיים. שקיעה בדמיונות במקום פעולה ממשית בחיים. לכן, חשוב מאד למצוא מקום שאפשר בו להתפתח - התנדבות, פעילות למען ארץ ישראל. לפעמים אפילו פעילות ספורטיבית יכולה לעזור בהקשר הזה.

[ג.] גם אם חס ושלום נכשלים, לא להשתקע בכישלון - לעצום את העיניים אפילו לחצי דקה! לקום באמצע מהמחשב/טלביזיה/שאר מרעין בישין, ולהגיד פרק תהלים.

[ד.] לא להתיאש, להרבות בהתבודדות ובתפילה, ולהאמין שבע"ה יום יבוא - והיצר ינוצח.

[ה.] סגולה שהובאה בספרי הפוסקים - לא ללכת בבוקר ארבע אמות בלי נטילת ידיים. להבין בלילה (במקום בטוח) נטלה מלאה מים וקערה, ומיד כשיורדים מהמטה ליטול ידיים. (אם עדיין צריכים לשירותים, לברך על נטילת ידיים רק לאחר הנטילה השירותים).

חזק ואמץ! אם אחת העצות לא ברורה, או שיש שאלה יותר ממוקדת, אפשר בשמחה רבה לפנות אלי ישירות למייל.

טוביה
tsbias@actcom.co.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות