שאל את הרב

עצבות

חדשות כיפה חברים מקשיבים 02/07/08 20:47 כט בסיון התשסח

שאלה

שלום וברכה...וכל הכבוד על עבודת הקודש בזמן האחרון היתה לי תקופה קשה ועצובה סוג של משבר פנימי שנזכרתי בכל הדברים הכי עצובים שעברתי בחי ...ועלו לי מחשבות רעות מאוד ..אך נרגעתי יחסית והתגברתי אך עדין יש לי עדין מחשבות רעות ורגעי עצבות מידי פעם רציתי לשאול האם יש לכם רעיונות איך לצאת מזה"?אאני יודעת שלימוד אמונה עוזר לפעמים אך רציתי לשאול האם תוכלו ליעץ לי על ספרים מסוימים?

תשובה

שלום וברכה,

קראתי את שאלתך כל הכבוד על כך שהצלחת להתגבר ולהרגע מהעצבות. ביקשת רעיונות איך לצאת מהעצבות. מכך שאמרת שיחסית נרגעת והתגברת, אני מבינה שלך עצמך יש רעיונות איך לצאת מעצבות. עובדה שהצלחת. אז קודם כל את יכולה לחשוב מה עזר לך לצאת מהעצבות אז ולראות אם זה מתאים גם לעכשיו.

כמה רעיונות איך אפשר לצאת מעצבות:
-לחשוב על אירועים ומקרים משמחים שהיו לך או שיהיו, בעז"ה בעתיד.
-לשמוע מוזיקה שמחה שאת אוהבת. לא חובה בפול ווליום, אפשר ואולי אפילו עדיף בווליום בינוני.
-לעשות משהו פעיל* ליצור, לטייל, לאפות וכו´- דברים שאת אוהבת, ועושים לך טוב על הלב.
-לשתף חברה.

כתבת שאת יודעת שלימוד אמונה עוזר. נראה לי שזה נכון אבל בכל אופן צריך ללמוד אמונה גם אם זה לא עוזר למשהו ספציפי שרצינו:).

לבקשתך, ספרי אמונה (אני רושמת את אלה שאני ´מתחברת´ אליהם):
´אמונה לדור התהיה´ ו´דרך אמונה´ של הרב ישראל הס.
´מערכי לב´ ו´מצוה ולב´ של הרב אלימלך בר-שאול.

ברכה והצלחה והרבה שמחה.
חיה.
haya656@shoresh.org.il

[תזכורת]: כתבנו מה שנראה לנו, אבל אין כמו שיחה אישית, דרכה אפשר להבהיר הכל טוב יותר, לשוחח אחד על אחד ולהעלות כל נושא שרוצים, ואפילו ליצור קשר אישי. לכן, אפשר תמיד – בשמחה! לפנות לקו הטלפון שלנו. בין השעות 9 ל1 בלילה, ו[המספר הוא: 1599-5000-54 (מספר חדש!)] סודיות מובטחת. אנחנו מחכים!

כתבות נוספות