שאל את הרב

עלילת הדם על הרב אבינר דחוף !!!!

חדשות כיפה הרב שמואל אליהו 31/10/02 07:40 כה בחשון התשסג

שאלה

שלום לרב

שמועה המתפשטת כאש בשדה קוצים היא שבסופשבוע של מעריב תתפרסם כתבה השופכת את דמו של הרב אבינר. יש שתי נשים המאשימות אותו בהטרדה מינית.

אני שואל דחוף – מה המסר שצריך להגיד לתלמידים שלנו מחר ?

תודה ודחוף

תשובה

בס"ד

זה נכון - הכתבה עומדת להתפרסם ביום שישי במעריב.

במקביל לפירסום הכתבה יצא מכתב של מו"ר אבי הראשון לציון הרה"ג מרדכי אליהו שליט"א והרה"ג אברהם שפירא שליט"א ראש ישיבת מרכז הרב. שמודיעים בריש גלי כי הם דוחים את הפירסום, אין להם בו אימון וכד'

למכתב זה יצורפו שמות גדולי הרבנים מהארץ ומהעולם שיתנו כוח לדחות את הלשון הרע המכוער הזה. רבנים שרוצים להצטרף לקריאה יכולים להצטרף כאן. ואני אעביר את שמותיהם למי שמכין את המכתב.

הדבר הראשון והמרכזי שצריך לדעת הוא שאם שתי הנשים המעלילות היו אמיתיות - היתה להן אפשרות להביא את טענותיהן לדין תורה לפני רבנים גדולים מאוד. הציעו להן את הדבר והן לא עשו כך.

אינני רוצה לפרסם מה אני חושב על המניע של הנשים - לדעתי תשמע מהר מאוד את התנצלותן ברבים. רק להזכירך כי לפני זמן קצר מאוד פסק בית המשפט המחוזי בדרום על כמה נשים שהעלילו עלילה דומה על הרב איפרגן. הנשים הללו סיפרו כי מישהו דירבן אותן להעליל את העלילה הזו. ועכשיו הן מפחדות מאלוקים וחוזרות בהן.

הדבר השני שחשוב לציין כי אם נאמין לכל מי שאומר "לעז" בלי הוכחה - לא הנחת חיים לכל בריה. היו כל כך הרבה פעמים שהעלילו על רבנים דברים בענינים כאלו והדומים להם והתברר שהכל שקר.

הדבר השלישי שצריך לחשוב הוא מה אתה היית רוצה שיחשבו עליך חבירך או אחרים אם ח"ו מישהו יעליל עליך עלילה שכזו? זה שעת המבחן של "ואהבת לרעך כמוך".

********************************************

לשאלתך מהם המסרים לתלמידים מבחינתינו:

1 - קודם כל אסור להאמין ללשון הרע - אפילו אם הוא עסיסי. מה לעשות שלשון הרע זה נורא נורא מתוק. אבל זה אסור.

2- מכאן צריך ללמוד לא להאמין לעיתונות בעינים עיורות, כל כך הרבה פעמים היא טעתה בדברים הללו. למה? כי מאמינה לכל מוציא שם רע. לנו יש כללים אחרים למי מותר להאמין.

3 - צריכים להיות גיבורים, לא להסחף אחרי הרעל הזה. מי מהתלמידים שרוצה להיות "גיבור" - שלא ידבר על זה כלל. מי מהם שרוצה יותר - שלא יתן לזה מקום במחשבתו כלל.

לסיום. לדעתי הפרסום המסיבי בעתונות בא להכות את המתנחלים שכל כך הרבה רפש הושלך עליהם בזמן האחרון. תקפו את הנוער הנפלא, תקפו את המתנחלים. תקפו את הרבנים שעומדים אחריהם ועכשיו תוקפים את הרב אבינר הוא אחד מנושאי דגלם. לכן הפרסום המסיבי.

לסיכום. זה עוד נסיון לאוהבי ארץ ישראל.

אני מברך מכאן את הרב שלמה אבינר שהקב"ה יתן בלב כולנו לא להאמין ללשון הרע המכוער הזה.
ומברך שהנשים המעלילות יחזרו בהן במהרה.
ומברך שהקב"ה יתן לו כוח לרב לעמוד בנסיון קשה זה - אנחנו אחריו.

אמן.


*************************************

מי שרוצה להצטרף למכתב התמיכה ברב אבינר - יכול להצטרף כאן.

*************************************

כתבות נוספות