שאל את הרב

עזרה לילדים קטנים כשהאח הגדול מפריע

חדשות כיפה חברים מקשיבים 16/10/03 17:47 כ בתשרי התשסד

שאלה

יש חניכה בסניף שאני בקשרים מאוד מאוד טובים איתה ועם אחיה הקטנים, הם חיים בלי אמא שלהם כבר שנה והמצב אצלם בבית מאוד מאוד קשה, אני מרגישה שהם ממש צריכים אותי וכל פעם שאני מתקשרת אליהם הם מאוד מתלהבים ומתחננים שאני אבוא אליהם, ואני מאוד אוהבת אותם ודואגת להם והם מאוד חשובים לי. הבעיה היא שיש להם אח שאמור להיות בצבא, לא דתי, שחוזר כל יום הביתה והוא כל הזמן מנסה להתחיל איתי וכל פעם אני צריכה להמציא להם תירוץ חדש למה אני לא באה וממש קשה לי כי אני מתגעגעת אליהם מאוד ואני הייתי בשבילם כמו אמא ומתחילת הלימודים הייתי אצלם רק פעם אחת. מה לעשות??

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום!
כל הכבוד על האכפתיות והתמיכה שלך בילדים האלה. כשקראתי את מכתבך הרגשתי, שזה מצב לא כל כך נורמלי, שכל העול של הדמות האמהית נופל עליך. אני מנחשת שאת צעירה, תיכוניסטית. נהדר שיש לך קשר טוב עם הילדים האלו. אבל למה שלא תהיה דמות מבוגרת יותר, אולי אמא בעצמה, שתשתתף במילוי החורים שישנם בחיים שלהם? נסי לבדוק את האפשרות הזאת בשיחה עם מישהו מהמשפחה או עם עובדת סוציאלית.
לגבי האח שלהם: ניסית לדבר אתו? אולי תכתבי לו מכתב (כי אם תדברי בע"פ הוא יכול להסית את השיחה לצחוקים או חיזור וכדומה) ותסבירי לו, שאת נמנעת לבוא בגללו. אם חשוב לו שלאחים שלו תהיה את התמיכה שלך – הוא צריך להיעדר מהבית בשעות שאת באה, או לפחות לא לדבר אתך ולא להתייחס אליך. אם זה לא עוזר – נסי להזמין את הילדים אליך במקום לבוא אליהם. אם את גרה רחוק – תציעי להם התכתבות. שלחי להם מילים חמות על דפים מצוירים, מדבקות, וכל הדברים שילדים אוהבים. כללו של דבר: אל תחשפי את עצמך לקשר עם הבחור הזה. מצד שני – נסי למצוא דרכים כדי לא לנתק את הקשר עם הילדים. מותר גם להגיד להם שאת לא יכול לבוא אליהם – לא משנה למה (זכותך לא לספר כל דבר!) – וביחד אתם את רוצה לחשוב על אפשרויות אחרות לשמור על קשר. כמובן, אם האח הגדול מוכן לכבד את בקשתך למענם ולעזוב אותך – זה יהיה מצוין.
בהצלחה!
טל, חברים מקשיבים
tal@makshivim.org.il

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות