שאל את הרב

עולה, עולה עמו

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 25/09/07 22:53 יג בתשרי התשסח

שאלה

שלשה מוחלין להם על כל עוונותיהם... והעולה לגדולה...

יש אנשים שאינם מסוגלים לעלות לגדולה.

מה יעשה גבר שעלה לגדולה, ואשתו אינה מסוגלת לעלות. כתוצאה מכך היא מבזה, מציקה, ומפריעה.

הבהרה: אין פרוט בפסוק מהי עליה לגדולה, וזאת מפני שיש סוגים שונים של עליה. במקרה דנן, לא יובהר מהי העליה.

תשובה

שלום וברכה
אנו מכירים מצבים רבים רבים בנישואין, בהם על אף שבני הזוג התחילו כזוג אוהבים גדול, הם לא התקדמו ביחד ובקצב מתאים, ונוצר פעם ביניהם, שיש בו כדי לגרום הרבה מאוד בעיות בהמשך. מלכתחילה זו אחת הסיבות שהתאמה בין בני הזוג אינה תנאי מספיק להקמת בית בישראל, וחלק בלתי נפרד מההכרות הוא גם ביכולת של ההתקדמות של שניהם ביחד.

כיוון שהתחתנו בני זוג הרי שהעליה לגדולה היא רק אחד המרכיבים של האישיות. חלק אחר מהמרכיבים הוא היכולת שלהם לפעול ביחד, לפרגן האחד לשני, ובעיקר – לעזור לכל אחד מהם לקבל את השני כפי שהוא. הגבר במקרה זה צריך להבין כי חלק בלתי נפרד מעלייתו לגדולה כרוך גם ביכולת שלו להביא לעליה זו את אשתו. הוא צריך לעשות כל מאמץ כדי לברר מדוע היא לא חלק מהשמחה על עליה זו, מה יביא אותה לעלייה משלה, מה יביא אותם ביחד להתקשר דווקא יותר האחד בשני וכדו'. הוא צריך לשאול את עצמו מה הוא עשה כדי לפנות מקום בעלייתו שלו גם לעליית אשתו וכדו'. כאשר הוא מגדיר את העליה המשותפת כחלק בלתי נפרד מה"עלייה" שלו עצמו – הוא מוצא דרכים להיות מושך עצמו ואחר עמו.

זה הכיוון הראשון והעיקרי של ההתקדמות שצריכה להיות, וכך יש ללכת. יש מצבים מסובכים יותר, אולם האתגר הגדול הוא לא להגיע אליהם כלל.

כל טוב

כתבות נוספות