שאל את הרב

עדיפות לאיזה תפילה

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 02/09/08 17:27 ב באלול התשסח

שאלה

שלום רב.

אני עובד במקום עבודה שבו העבודה היא במשמרות,

ולפעמים יש לי את האופציה לבחור בין משמרת בוקר למשמרת ערב.

כאשר אני עובד במשמרת בוקר אני נידרש לקום מאוד מוקדם, במיוחד עכשיו בתקופת הסליחות, דבר זה גורם לי לפעמים "לנקר" באמצע התפילה לכמה שניות שלא בכוונה. אך ההיתרון מבחינתי במשמרת הזאת הוא שאני בערב כבר בבית ויכול בוודאות להתפלל מנחה וערבית במניין.

כאשר אני עובד במשמרת ערב אני יכול להתעורר יותר מאוחר ואני יותר ערני בתפילת שחרית אבל החיסרון מבחינתי במשמרת הזאת הוא שלא מתאפשר לי להתפלל ערבית במניין כי כשאני מסיים לעבוד כבר אין מניניים אצלי בעיר ואני נאלץ להתפלל ערבית ביחידות.

השאלה שלי היא האם כאשר יש לי את האופציה לבחור באיזו משמרת לעבוד אני צריך לעבוד בבוקר "ולקחת את הסיכון" שאולי ארדם בתפילה אבל אתפלל ערבית במניין או שעדיף לעבוד בערב ואז להתפלל שחרית יותר ערני ולהפסיד תפילת ערבית במניין?

תודה מראש.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה




שלום וברכה

יישר כוח על השאלה הרגישה.

נראה לי כי השיקול העיקרי צריך להיות השיקול המשפחתי. בשל העובדה ששתי האפשרויות הן אפשרויות שמותר לך ללכת לאורן, יש לשקול את הדבר הנכון לקיום אורח חיים טוב. מעבר לכך, נראה כי נכון יותר להתפלל במניין, גם אם התפילה אינה מקסימאלית, מאשר להפסיד תפילה במניין.

כל טוב

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות