שאל את הרב

עבודת המידות..

חדשות כיפה הרב חיים נבון 30/09/07 21:21 יח בתשרי התשסח

שאלה

שלום רב!

מה שלומך?

אני מוצאת את עצמי הרבה פעמים מסתכלת באתרים אסורים, וקוראת דברים אסורים..

ויודעת שזה לא נכון,ולא טוב. ולא מצליחה לעצור את זה.

כל פעם אני עושה לעצמי דברים כדי להפסיק עם זה.. אבל כמו שאומרים:"תפסת מרובה לא תפסת"..אני אומרת לעצמי נקום כל יום מוקדם נתפלל נעשה זה וזה.. ובסוף אני מוצאת את עצמי מול המחשב באתרים לא טובים.

אני גם כל היום שולחת הודעות לאנשים, וזה לא טוב כי גם זה המון כסף להורים שלי, וגם אני משגעת אנשים אחרים-וגורמת להם לרחם עלי וכזה..

אני יודעת שמעשיי לא טובים, ולא מצליחה לעבוד על זה. אני מנסה אפילו כל יום שעה לא להיות ליד המחשב (אייסי וכל זה..) ולא שולטת בעצמי.

איך אפשר לשלוט בעצמך??? אין דרך לעבוד על המידות טובה? חוץ מלקרוא כל יום את מסילת ישרים וכל זה? כי בתאוריה הכל סבבה, אבל המציאות...

אשמח ותחזיר מהר..

תודה על הכל.

תשובה

שלום וטוב.
נקודת המוצא הטובה שלך היא הרצון הטהור להשתפר ולהשתקם מההרגלים המקולקלים.
דומה שבנסיבות שאת מתארת יש שתי עצות שאפשר לתת לך. ראשית, אל תנסי בבת אחת להתגבר על כל הבעיות. שימי לעצמך יעדי-ביניים. למשל, אל תחליטי מיד לא לשלוח מסרונים בכלל, אלא תגבילי את עצמך לחמש הודעות ביום, ואחר כך לשתיים, וכו'. וכך בכל תחום.
שנית, נראה שיש לך בעיה של זמן פנוי, המושך אותך לעיסוקים שליליים. אינני יודע בת כמה את, אבל כדאי שתמצאי לך עיסוקים חיוביים שימלאו את זמנך. הרשמי לחוגים מועילים, לכי לשיעורים מעניינים, וכו' וכו'. כך הזמן הפנוי שלך יתמלא, ולא יישאר זמן להבלים ולקלקולים.
חזקי ואמצי.

כתבות נוספות