שאל את הרב

נכשל בהוצאת זרע לבטלה

הרב גלעד שטראוס הרב גלעד שטראוס 24/06/09 23:22 ב בתמוז התשסט

שאלה

להרב שלןם

שמי בן

אני בן 22

אני חזרתי בתשובה לפני 10 חודשים על חטא של הוצאת זרע לבטלה כול פעם שאני מצליח להתגבר לתקופות קצרות ואני שוב נופל בחטא של הוצאת זרע לבטלה בתקופה אחרונה אני נפלתי כמה פעמים בחטא זה של הוצאת זרע לבטלה

אני כבר לא יודע מה לעשות אני כבר מאיוש אני אנא עזור לי לתגבר על זה

תשובה

בס"ד
שלום רב,
היאוש, כך אומר רבי נחמן, הוא נצחון של היצר הרע. מי שמתיאש נופל כפרי בשל בידי האויב הגדול ביותר של האדם.
לפני הכל זכור שיהודי מאמין אינו מתיאש. גם אם אתה מרגיש טמא ומקולקל הקב"ה אתך. כל מי שרוצה, שים לב, רק רוצה לתקן, הקב"ה אתו. (יומא לט עמוד א – ב) "אמר ריש לקיש: מאי דכתיב (משלי ג) אם ללצים הוא יליץ ולענוים יתן חן. בא לטמא - פותחין לו, בא לטהר - מסייעין אותו... תנו רבנן: (ויקרא יא) והתקדשתם והייתם קדשים - אדם מקדש עצמו מעט - מקדשין אותו הרבה, מלמטה - מקדשין אותו מלמעלה, בעולם הזה - מקדשין אותו לעולם הבא.
עם כל חומרת החטא שאתה מבקש לתקן, אסור לאפשר שנפילה בחטא אחד תהפוך לנפילה כללית. אפשר להבהיר את מצבך אם נשווה זאת למלחמה. במלחמה יש מושג שנקרא 'הכרעה', זו המטרה של כל צבא: להכריע את האויב, לשבור את רוחו וכך להביא לתבוסה המלאה שלו. כל צבא יודע שגם אם ינצח בקרב אחד, אפילו מספר קרבות, כל עוד האויב מאמין ביכולת שלו להלחם, כל עוד אמיצה רוחו של האויב, המלחמה תמשך. רק אם צבא מצליח לשבור את רוח הלחימה של הצד השני הוא גורם להכרעה - כאשר הצד השני מתיאש מאפשרות של עמידה בקרב. כך השטן נלחם בנו. הוא מנסה להגיע להכרעה. הוא מנסה על ידי נצחון בקרב אחד, בחטא אחד, ביצר אחד שמכשיל אותנו, לגרום לך להתיאש. אבל אתה לא תתיאש. אתה תנהל עם השטן הרבה קרבות. גם אם בקרב הזה אינך מצליח בינתיים לנצח, אתה יכול לנצח בהרבה קרבות אחרים, באותן מערכות שהצבא שלך חזק בהן: בתפילה, בלימוד תורה, בקיום מצוות, במעשים טובים, באמונה גדולה...
המלחמה והנצחונות שלך בקרבות הנוספים יעניקו לך אומץ וגבורה להתמודד גם במערכה של יצר העריות.
צריך לנהל את המלחמה גם בשכל: תבחן את עצמך, תבדוק היטב, בקור רוח, מתי נכשלת. מה היו הנסיבות, היכן היית ומה עשית. מה חשבת, מה הרגשת. תראה כיצד לא להגיע שוב לאותם נסיבות. לא להיות באותו מקום בצורה כזאת. להשיח את הדעת ממחשבות ודמיונות... אתה צריך להכיר את ההתנהלות של היצר הרע שבא להכשיל אותך ולתכנן את הדרך להמלט ממנו.
במערכה הזאת, אל תצפה לנצחון ביום אחד. זהו יצר ענק, בעקר בגיל הצעיר כוחו עצום. בתקופה שהתרשלת בשמירה על עצמך, הוא כבש שטחים נרחבים בלבך. לכן המלחמה בו יודעת עליות וירידות. כל יום שבו לא נכשלת הוא יום של נצחון. תספור את הימים, את הנצחונות. תאמר לעצמך: היום נשארתי טהור – היום נצחתי!
במקרה של כשלון, תעודד את עצמך מיד בכך שאתה הרבה פעמים גובר, גם כאן עוד תתגבר.
יש רבים מאוד כמוך, נלחמים באומץ, זו מערכה קשה וממושכת אבל מי שמתעקש, לבסוף מנצח. אפשר לנצח רק צריך אומץ, גבורה וסבלנות.
אומץ להלחם ביצר. סבלנות לדעת שיש בדרך גם נפילות, וגבורה לחזור למלחמה במלוא הנחישות גם לאחר הנפילה.

כתבות נוספות