שאל את הרב

נישואים חד מיניים

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 19/05/12 22:59 כז באייר התשעב

שאלה

בס"ד

הרב, יש לי שאלה.

מי שהומו, נולד ככה. זו עובדה. זה לא "מחלה" או "אנשים חולי נפש שצריך לסקול", אלא פשוט ככה הוא. זה בגנים... אין מה לעשות, הוא לא אוהב בנות.

השאלה היא, למה יש לנו את הזכות לכפות על המדינה שלא יהיו נישואים חד מיניים? מה זה משנה לנו, בעצם? הרי:

1. הם כאלה. אין מה לעשות.

2. נניח שהיה מדובר בעבירה שאפשר להתגבר עליה איכשהו. האמונה וקבלת המצוות צריכות לבוא מהפרט, ולא מהממסד. כלומר, הם צריכים להתגבר על זה, וזה לא התפקיד שלנו לכפות עליהם. כמו שאסור לנו לכפות על כולם לשמור שבת, כי האמונה צריכה לבוא מהלב ומההיגיון ולא מכפייה.

3. הם מתחתנים, לא אנחנו. מה זה משנה לנו, בעצם?

תודה רבה ושבוע טוב

תשובה

שלום

הנטיה ההפוכה היא מחלה, משום שהגדרת מחלה היא סטיה מהתנהגות תקינה של הגוף או הנפש. נטיה הפוכה מהנטיה הגופנית השכיחה היא סטיה מהאופן התקין ולפיכך היא מוגדרת מחלה. גם אם האוזן המערבית אינה אוהבת לשמוע הגדרות של חולשה כלפי אוכלוסיה מסויימת (כתראומה מהגזענות שפקדה את אירופה במלחמת העולם), אנו לא צייתינן להו ויש להגדיר את הסטיה הזו כחולי שביצועו הוא נגד דבר ד'.
אמנם, זו מחלה שלעיתים ניתנת לריפוי ולעיתים לא.
בכל אופן, אין איסור להיות חולה בזה, האיסור הוא בביצוע עצת היצר, דהיינו בקיום היחסים ההפוכים בפועל.
היחס למי שחולה אך לא מבצע הוא יחס לצדיק גדול, ויהא חלקי עמו בגן עדן. אך היחס למי שמבצע את האיסור הוא יחס של תועבת ד', ודינו החמור ידוע ומפורש בתורה.

למותר לציין שאסור להטיח כינויים (גם אם נכונים) באדם שאינו מבצע את עצת היצר, ואסור לקרוא לו חולה. שכן איסור מכנה שם לחבירו כולל גם כינויים שיש בהם אמת אלא שמכאיבים לחברו. אך יש לדעת שהנטיה הזו אינה תקינה.

אופיה של המדינה היהדית הוא ערך בראייתה של תורה, ולפיכך אם יש אדם שחטא בביתו הפרטי והיו שני עדים בלבד והתראה, הרי הוא נסקל על כך. הפרהסיא שלנו מורכבת מבתינו הפרטיים ולפיכך חשוב לנאמני ההלכה להיאבק במי שרוצים להכשיר ביצוע נטיות כאלה שהתורה הגדירתם כתועבה.

כל טוב

כתבות נוספות