שאל את הרב

נהיגה כשרה ע"י מורה אישה או מורה איש ?

הרב עוזיאל אליהו הרב עוזיאל אליהו 18/01/04 09:02 כד בטבת התשסד

שאלה

אני בחורה רווקה הלומדת נהיגה,בתחילה הייתה לי מורה (אישה)לנהיגה וממש לא הסתדרנו...אח"כ החלפתי אותה למורה (איש) שהוא ידוע בסובלנתו וברמתו המקצועית הטובה, היות ואני די מתקשה, במהלך השיעורים יש מצבים בהם פתאום ידו נוגעת בידי בעת אחיזת ההגה,אני יודעת שזה לא בכוונה לנסות ליצור נגיעה של חיבה,אלא בכדי שאשים לב לטעויותי,והבעיה שאני טועה די הרבה במהלך השיעורים... האם זה איסור שאני לומדת איתו? האם עלי ללמוד עם מורה אישה? וחוץ מזה האם יש איזו סגולה או תפילה להצלחה בנהיגה? כי כבר עשיתי הרבה הרבה הרבה שיעורים, וממש נמאס לי!!!האם כדאי להפסיק או פשוט להאזר בסובלנות? תודה ומחכה לתשובה

תשובה

ב"ה



ברכה ושלום.



עדיף לך ללמוד נהיגה עם מורה אשה גם אם לא הסתדרת איתה .(קצת מאמץ ......) ובלית ברירה אפשר ללמוד נהיגה עם מורה איש בשני תנאים:
הוא צריך לדעת בצורה הברורה ביותר שאסור לו לגעת בך. בשום מצב ובשום מקרה ובשום מקום!!!!!
למעט אם את הולכת לעשות תאונה ויש מצב של פיקוח נפש)
והתנאי השני הוא שלא יהיה מצב של ייחוד.

דעי לך כי יש הרבה מורים טובים ונאמנים וישרים אבל יש מהם לא טובים ולא נאמנים ולא ישרים והם מנצלים את תמימותן של בנות בעיקר דתיות בכדי לספק את תאוותן .ושומרת נפשה -תרחק.

על כן תבהירי לו בצורה מאוד ברורה ובוטחת שאינה משתמעת לשתי פנים שאת לא מרשה לו לגעת בך בשום מקרה ובשום מצב. ושהנהיגה תהיה בשעות היום ובמקומות בהם וברחובות לא צדדיים ולא בשטחים רחוקים ופתוחים ומוסתרים.

אגב ,סוד ההצלחה בשעורי נהיגה זה ביטחון עצמי!
וביטחון עצמי צריך לרכוש .....
וכדאי לך מאוד להתפלל בלשונך בשמע קולנו ותבקשי השם בדיוק נמרץ את מה שאת רוצה .




בהצלחה,




עוזיאל

.

כתבות נוספות