שאל את הרב

נהג נתן כרטיס בלי שאשלם

חדשות כיפה חברים מקשיבים 20/11/06 22:03 כט בחשון התשסז

שאלה

לפני הכל אבקש שמקשיבה תענה לי ולא גבר!!

דבר שני ישר כוח עצום על העבודה הקדושה שאתם עושים\עושות...אין לכם מושג כמה זה משנה את האדם!!

עם ישראל נבנה ככה בצורה הרבה יותר טובה!!

ולשאלה.....

נסענו לפני כמה זמן באוטובוס ולנהג לא היה כרטיסיה להביא לי אז הוא הביא לי כרטיס של מחיר של נסיעה בודדת ללא תשלום ...ובהתחלה לא הסכמתי ..ואז הוא הסביר לי שאם אני מביאה לו 100 שקל ואין לו כרטיסיה אז הוא מקבל על זה דווח ...כי הם חייבים שיהיה להם כרטיסיות!! אבל אם הוא מביא לי כרטיס בודד ללא תשלום הוא לא מקבל דווח..והוא הסביר לי גם שככה זה הנוהל שלהם!! וזה חובתו!! כאילו שאני לא יחשוב שזה כאילו טובה שהוא עושה לי בתור אדם פרטי(כי זה נהג שיוצא לי הרבה פעמים לעלות לאוטובוס שהוא נמצא...אז הוא מחייך...ושואל לשלומי..וזהו!!) אז שאלתי היא זה בסדר וזה לא נקרא גזל? ואם בפעם הבאה אני צריכה לכרטס כאילו פעמיים כי הרי פעם הקודמת עליתי ללא תשלום??

אשמח לתשובה בהקדם...אני רוצה תשובה מאוד ממוקדת ולא מתמרחת(כי אז אני מאבדת את עצמי ולא מבינה מה התשובה הסופית שרציתם להגיד בתכלס!!)

וזה תשובה שמטרידה אותי כבר הרבה זמן אז אשמח לתשובה ממש מהירה כמה שאפשר!!

המשך חיים מאושרים ותמשיכו לעשות חיל!!

תשובה

שלום לך,

למיטב ידיעתי(ואשמח לשמוע אם מישהי יודעת בודאות), אם הנהג הביא לך כרטיס, זה אומר שהנהג שילם לחברה במקומך. לכן זה לא נקרא גזל אלא בעצם קיבלת מתנה מהנהג. (והוא נתן לך את המתנה הזו כדי שלא תעשי לו בעיות שאין לו כרטיסיה ואז אולי כדאי לך להחזיר לו את הכסף אם את רואה אותו).

כל הכבוד על המודעות לממון הזולת.

אילה

tsbias@actcom.co.il



כתבות נוספות