שאל את הרב

נגיעה

חדשות כיפה צוות ישיבת פתח תקוה 08/03/07 12:47 יח באדר התשסז

שאלה

אני בת 15 ויש לי חבר ואנחנו עוד מעט חצי שנה ביחד אנחנו אוהבים אחת תשניה מאוד אבל נכשלנו כבר בחודש הראשון הצעתי שניפרד והוא לא רוצה וגם אני לא ממש אבל כל פעם אנחנו נכשלים בזה לפני שהכרנו כן שמרנו והוא לא והוא משקיע בשבילי אבל אנחנו נופלים מה לעשות??

תשובה



יקירתנו.


אני עומד לכתוב דברים לא פשוטים בכלל. קשה לי לכתוב אותם, ואני משער כמה הם קשים לשמיעה. אבל הדברים צריכים להיכתב, ולו על מנת שיסמנו לך דרך.

אנחנו אנשים, ואנושיים, ובתור כאלה אנו חלשים מאוד. אפשר לפתות אותנו די בקלות, משום שאנו עשויים חומר, והחומר הזה מושך אותנו כלפי מטה.

מה הדבר היחיד שיכול לגרום לנו להתגבר על החומר, על הרצון הזה לשקוע, ולא לשים לב למה שסביבנו? - אור השכל שלנו. השכל מורה לנו מהי הדרך האמיתית יותר, הגבוהה, שמובילה אל השלמות.

במהלך ההתבגרות שלנו אנו לומדים להבחין בדברים עדינים בתוך עצמנו: רגשות, מחשבות, כשרונות, מצוקות והדרך לצאת מהם. לכן תהליך ההתבגרות הוא כל כך מורכב: להגיע למודעות עצמית, לשליטה של השכל בכל הדברים האלו, זהו תהליך שאינו פשוט כלל.

וכאן מגיעים הדברים המצערים: כל עוד לא השלמנו את תהליך ההתבגרות, קשה לנו מאוד לקיים קשר יציב ובלתי משתנה עם אדם אחר. בן זוג הוא דבר שנשאר איתנו לכל החיים, ואילו האישיות שלנו בגיל הזה, גיל ההתבגרות, דינאמית מאוד ועלולה לשינויים. מי שאנו עתה, לא נהיה בעוד שלוש- ארבע שנים.

לכן כל הקישורים פה:

https://www.kipa.co.il/ask/?text=קשר בגיל צעיר

כתבות נוספות