שאל את הרב

משיח בסוף 6000 והאם צריך בעל חזק דתית

חדשות כיפה חברים מקשיבים 19/03/07 20:48 כט באדר התשסז

שאלה

שלום!!א.האם זה נכון ששמעתי שבשנת 6,000 זה "הגג" שהמשיח יגיע לפה -לעולם הזה האם זה נכון?

ב.האם תקרה מלחמת גוג ומגוג?מה ההגדרה של מלחמה זו מלחמת עולם?

ג.האם זה חשוב להתחתן עם אדם שהוא חזק מבחינה דתית?אם כן למה??

תודה מראש...וסליחה שהשאלות מנושאים שונים.

תשובה

היי רחלי,

זה אבי, אני מזכיר לך שבעבר היינו מתכתבים באימייל. אני אשמח לחדש בינינו את ההתכתבות..

לשאלותייך...

אכן הדבר הזה מרומז בגמרא בכך שהעולם מחולק ל2000 שנות תוהו, 2000 שנות תורה ו2000 שנות משיח.
וזה אכן אומר שעד סוף האלף השישי כביכול צריך לבוא המשיח.
אומנם יש פה לדעתי שתי הבחנות:

דברי חז"ל בהרבה פעמים יש בהם סוד, וביחוד כשאנו עוסקים בנושאים כאלו עמוקים של משיח והעתיד, חכמים בדרך כלל לא מתנבאים אלא באים ללמד אותנו משהו. גם בנושא הזה בדברי חז"ל יש לימודים גדולים.

המהר"ל מסביר שישנה משמעות לכך שהעולם מחולק לשלוש שלבים. השלבים האלו לכל אחד מהות מסוימת. גם המספר 2000 יש לו משמעות עמוקה.

עיקר דברי חז"ל פה באים ללמד אותנו איך להתיחס לתקופה שלנו.

אין ספק שמתחילת הגלות אנחנו נמצאים בתקופת "משיח" ז"א כל מה שעם ישראל עובר מרגע שנחרב בית המקדש זה הכנה לקראת המציאות השלמה של בית המקדש השלישי, של משיח צדקינו ועוד. עיקר דברי חז"ל באים להסביר לנו על התקופה וללמד אותנו איך להבין אותה נכון ולהתייחס אליה.

למשל בדברי חז"ל האלו הם קודם כל אומרים לנו שגם הגלות היא מכינה אותנו לקראת הגאולה. חכמים מסבירים לנו באיזו תקופה אנחנו וכמו שאמרתי גם למספרים יש משמעות.

לכן בראש ובראשונה עלינו להתייחס לדברי חז"ל כאל לימוד. לא כאל נבואה. עלינו ללמוד טוב טוב לעומק את העניין של משיח, את הדברים שקוראים בתקופת המשיח וממילא ללמוד על תפקידנו בתקופה זו.

בייחוד אנחנו אשר זכינו לגור בארץ ישראל, עלינו ללמוד טוב טוב על תקופתינו והדברים אשר מתחוללים מסביבנו ולדעת להתיחס נכון.

חז"ל אומרים לנו , כשאדם עולה למעלה, שואלים אותו - ציפית לישועה? מה הכונה?

הרי כל אחד מצפה לישועה כל אחד ישמח אם תבוא הישועה. אומנם מהו תפקידו של "צופה" אדם ששמים אותו על המשמר בשביל לצפות אם מישהו מגיע? תפקידו לא רק לומר שמישהו מגיע אלא לראותו אותו מראש ולהתכונן עבורו, להכין את עצמו טוב טוב לדבר.

לכל דור, כל תקופה יש תכונות מסוימות, כל אדם צריך להבין באיזו תקופה הוא נמצא ומה זה מחייב אותו על פי זה. איך עלינו לחיות, איך עלינו להסתכל על הדברים , איזה דברים עלינו לעשות בשביל לחיות נכון בתקופה זו של משיח. אלו משימות שמוטלות עלינו, אומנם עלינו ללמוד את עומק התקופה שאנו נמצאים בשביל לדעת להתנהג נכון. העובדה שאנחנו בדור שיכול לבוא בו משיח מחייב אותנו להכין את עצמינו נכון. עלינו [לדעת שהדבר גם תלוי בנו!!!] הדור בפוטנציאל מוכן זה הרי דור של משיח אומנם בידינו להוציא את הדברים אל הפועל.

לכן ייתכן שאין דברי חז"ל אלו אומרים בפירוש שבעוד 250 שנה יבוא המשיח אלא חז"ל באים ללמד אותנו כלפי העולם והתקופות שבו והזמן שלנו איך עלינו להתייחס אליו. כך גם אני חושב שעלינו להבין את דברי חז"ל שלא חס וחלילה תצא תקלה... וכן כדי לקבל כוחות יותר לפעול.

אומנם בשולי הדברים אי אפשר להתעלם שאולי יש גם פשט בדברים ואם לא בדיוק בעוד 250 שנה, אי אפשר להתעלם שככל שאנחנו מתקרבים לשנת ה6000 אנחנו רואים שינויים גדולים במציאות בה אנחנו חיים. אין ספק וזה אפילו ללא דברי חז"ל אלו. שאנחנו נמצאים בתקופה שמאוד מאוד קרובה למשיח. אנחנו נמצאים בדור של גאולה , ואינני יודע אם זה עוד 50 שנה או 250 שנה אבל הדברים כבר קרובים מאוד. ועם ישראל בארצו, והתורה הולכת וגודלת ואין ספק שאם נשתדל ונשקיע הדברים יגיעו כמה שיותר קרוב.

[לסיכום:
חשוב מאוד לדעת וזה בכלל כלל לכל התורה, שמדרשי חז"ל בנושאים הללו תמיד תמיד יש בהם עומק רב, ועלינו לשים משימה לעצמינו לחיות יהדות בעומק ולהבין כל דברי חז"ל בעומק שלהם ולבנות בעצמינו גישה לתורה יותר עמוקה. להשתדל לא להבין דברים גבוהים ועמוקים בצורה פשוטה ונמוכה.]

לעניין מלחמת גוג ומגוג, אין לי מושג מה זה אומר. יש הטוענים שהשואה הנוראה היא בעצמה היתה כבר מלחמת גוג ומגוג - וכי ניתן לדמיין מלחמה יותר נוראה מהשואה? [וכי היה משהו נוראי שלא היה במציאות הזו? ]ואכן ישר אחרי השואה התחילה להיבנות מדינת ישראל וייתכן שאנחנו כבר אחרי השלב הזה. [אנחנו נמצאים בשלב כבר מתקדם של הגאולה שמפה ניתן בעיקר לעלות רק למעלה] (עם נפילות קטנות לפעמים לצורך עלייה).

לעניין האם זה חשוב להתחתן עם מישהו שחזק מבחינה דתית.

את השאלה הזו עלייך לשאול את עצמך, עד כמה הנושא הדתי והאמונה נמצא במרכז חייך. האם חשוב לך להתחתן עם מישהו נחמד? ז"א שהנושא של "נחמד" זה נושא מרכזי אצלך. האם חשוב לך להתחתן עם מישהו בעל לב טוב.. זה אומר של טוב זה דבר מרכזי אצלך.

האם חשוב לך להתחתן עם אדם מאמין באופן רציני - זה אומר שהאמונה היא עניין מרכזי אצלך.

באופן אמיתי , אמונה איננה דבר חיצוני לחיים , היא לא רק "קיום מצוות" , אלא אמונה היא משנה את כל האישיות. אדם שמבין ומכיר שאמונה זה לא משהו חיצוני אלא משהו שקשור לנפש האדם ומי שאצלו האמונה כך - יהיה לו מאוד חשוב למצוא אדם בעל אמונה חזקה. מכיוון שאדם בעל אמונה חזקה או לא זה לא שינוי חיצוני מבחינתו אלא - זה אישיות אחרת. זה אדם אחר לחלוטין.

אומנם מי שאצלו האמונה היא עניין "חיצוני" ז"א רק החובה לקיים מצוות ואדם מאמין = אדם שמקיים יותר מצוות. וזה לא שינוי באישיות מבחינתו - יהיה לו פחות חשוב להתחתן עם אדם בעל אמונה חזקה כי הוא לא רואה בזה שינוי מהותי באישיות .


השאלה היא האם אדם מאמין זה דומה לאדם "טוב" = תכונת נפש או זה דומה לאדם "עשיר" (אפילו "חכם")= מצב חיצוני מסויים באדם אבל לא שינוי מהותי לגמרי באדם.

ככל שהאמונה תיהיה אצלך יותר חלק מעצם מי שאת - יהיה לך חשוב לשאת אדם בעל תכונת נפש זו.

אומנם יש פה עוד עניין. צריך לדעת שבאופן טבעי, אישה נמשכת אחר בעלה בהמון דברים וזוהי תכונה טובה שבהמון נושאים בבית הגבר משרה אוירה מסוימת שהיא זו שמשפעיה על הבית ועל האישה. אין מה להתווכח עם זה כי כך דרכו של עולם.

כשיש בעל "דתי חזק" אז הרבה פעמים זו תיהיה האווירה בבית וכן האישה תתחזק מאוד מהקשר איתו. אומנם אם הבעל "חלש" מבחינה דתית, ייתכן שזה ישפיע על האוירה בבית להיות פחות דתית וגם על האישה...

אומנם מצינו גם מקרים הפוכים...

כל אחת צריכה להכיר את עצמה ולדעת מה מתאים לה אומנם אני ממליץ תמיד לחפש משהו שהוא קרוב קרוב מבחינה דתית.

שיהיה הרבה בהצלחה, ושתזכי למצוא את זיווגך בקרוב,

אבי,

wolfsonavi@gmail.com

כתבות נוספות