שאל את הרב

מקלחת בשבת

חדשות כיפה צוות ישיבת הר עציון 04/06/07 18:26 יח בסיון התשסז

שאלה

שלום,

רציתי לדעת מהי הבעיה ההלכתית שיש עם מקלחת בשבת? אני יודע שאסור לסחוט בשבת אבל במקלחת אני איני מבצע שום סחיטה. והרי סחיטת השיער אינה נחשבת לסחיטה.

בתודה אסף.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה!

הבעיה היא עם מים חמים וזו הבעיה העיקרית. הרי אם משתמשים בדוד חשמלי ( גם אם מים חוממו בו בערב שבת ) אז כאשר יוצאים מים החמים נכנסים לתוך הדוד מים הקרים ומתבשלים מהמים הרותחים שכבר בתוך הדוד. כלומר יש איסור לערבב מים חמים והקרים ביחד כיוון שהקרים מתבשלים וזה איסור מהתורה. מכאן שאסור לערבב מים חמים וקרים בברזים. אמנם יש מתירים להשתמש במים שמתחמים בדוד שמש אם הוא דוד שמש בלבד ולא משולב עם חשמל ויש מחמירים בזה והמחמיר תבוא עליו הברכה.

ברם, אתה יכול לא להסתבך עם מים חמים ולהתקלח רק בקרים, אז יש עוד בעיה והיא סחיטת שיער , אע"פ שהיא לא כסחיטת בגדים ולא אסורה מהתורה עדיין היא אסורה מדרבנן. לכן אם חם מאד, אז תוכל להתקלח במים קרים ותזהר בניגוב שלא לסחוט שיער ומגבת.

בברכה,

חיים דב בריסק, צוות ישיבת הר עציון

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות