שאל את הרב

מקור ראשון

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 19/02/11 20:22 טו באדר א'

שאלה

בס"ד

שלום כבוד הרב!

אני עושה עבודה באוניברסיטה בחוג לתקשורת בקורס של עיתונות ורציתי לדעת את דעת הרב על נושא העבודה שלי. אשמח מאוד אם הרב יוכל להקדיש לי מס' דקות מזמנו העמוס.

לפני כמה חודשים פורסמה כתבה במוסף "נשים" של מקור ראשון העוסקת בסוגיית "7 נקיים" ובה הובאו טענותיהם של ד"ר רוזנק והרבנית רבקה שמעון הטוענים שיש לשקול מחדש את ההלכה ולשוב לדין תורה בגלל עקרות הלכתית והקושי של זוגות רבים לקיים את ההלכה כך שהם נמנעים מלשמור טהרת המשפחה לחלוטין, ומנגד הובאו טענותיהם של ד"ר חנה קטן והרב יואל קטן המתנגדים לדבריהם.

רציתי לדעת מה דעת הרב על פרסום הכתבה במקור ראשון. האם זה לגיטימי לדעת הרב לפרסם כזו כתבה בעיתון שרוב קוראיו הם דתיים? האם כתבה כזו עלולה לגרום\גרמה בפועל נזק? האם זה לגיטימי להעלות נושא כה רגיש לדיון ציבורי, בפרט כשהדברים המובאים בו נוגדים את רוח ההלכה?

אשמח מאוד לדעת את תשובת הרב.

תודה רבה!

תשובה

שלום וברכה

א. דעתו של ד"ר רוזנק מנוגדת להלכה, והוא למעשה קורא לאי-שמירת הלכה. הקריאה שלו גורמת נזק גדול.
ב. מבחינת העיתון, ברמה המעשית, נראה לי כי השאלה כלל אינה רלוונטית. השאלה האם העיתון יפרסם או לא יפרסם אינה רלוונטית, בשל העובדה שאנו חיים היום בעידן בו כמעט ולא ניתן לחסום דיון חופשי ברמה המעשית. אם לא בעיתון – בכל כך הרבה מקומות ברשת הדיון הזה יתנהל, ועל כן איני מוצא טעם בכלל לדון בשאלות פרסום או אי פרסום.
ג. מעבר לכך, גם ברמה העקרונית נראה לי כי לעולם עדיף דיון פתוח על פני ניסיון הסתרה. יש לי אמון עמוק מאוד בתורה ובחכמיה, והם מסוגלים להתמודד עם טיעונים לא נכונים. מה שד"ר רוזנק אומר פשוט אינו נכון במישור ההלכתי, ועל כן איני רואה כל בעיה לסתור את דבריו.
כל טוב

כתבות נוספות