שאל את הרב

מצות סוכה או כיבוד הורים?

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 09/10/11 23:24 יא בתשרי התשעב

שאלה

שלום לכבוד הרב ,

אני בן 23, גר כרגע עם הוריי במשפחה מסורתית, כאשר ניתן לומר שאני היחיד שמקפיד במצוות . לפני שנה רכשתי לראשונה סוכה כשרה למשפחתי כדי שאוכל לקיים מצוות ישיבה בסוכה כהלכתה אך בדיעבד התברר לי שגם אז לא קיימתי אותה כהלכה מפני מרפסת של שכנים שמאהילה על הסוכה ופוסלתה. אם היה קשה לשכנע את משפחתי להצטרף לסוכה (בניתי אותה בחנייה בבניין) בשנה שעברה, כעת יהיה קשה שבעתיים לשכנעם לעבור מקום (גג הבניין או מקום נוסף תחת כיפת השמיים). רציתי לשאול מה עושים במקרה של התנגדות קשה של משפחתי לעניין? האם עליי להתפשר? כבר לא נעים לי ... כל פעם שמגיע חג סוכות אני שמח מצד אחד על עצם החג אבל ימים ספורים לפני החג תמיד אותו חשש של מה יהיה עם הסוכה ...

ועוד שאלה שממש לא קשורה: אם אני מגיע לערבית והציבור כבר בתפילת י"ח ואני מצטרף אליהם, האם אני אומר לאחר התפילה ק"ש בברכותיה או שפיספסתי את הברכות? תודה.

תשובה

שלום

יחזקו ידיך בעבודת ד'.

עשה כך- תאכל עם המשפחה רק דברים קלים כגון פירות, ירקות ושהכל.
ואת הקידוש והלחם של סעודות החג שאתה מחוייב על פי דין, תאכל בסוכה שתבנה במקום שמותר, או בסוכת השכנים או סוכת בית הכנסת. תשיר שיר, תלמד מעט, ותברך.
כך תצא יד"ח מצוות סוכה ביו"ט, (וגם בחוה"מ כשאתה אוכל לחם), וגם תהיה עם המשפחה.

בעניין השני-
אתה מתפלל איתך שמונה עשרה, ולאחר עלינו לשבח אתה מברך ברכות שלפני שמע, קורא את שמע, ומברך הברכות שאחרי שמע עד סוף השכיבנו.

כל טוב

כתבות נוספות