שאל את הרב

מפגש חילוניים ודתיים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 11/05/07 18:21 כג באייר התשסז

שאלה

בס"ד

שלום,

קודם כל תודה רבה על האתר המעולה הוא עוזר לי המון..

יש לי שאלה..

אני מדריכה בבני עקיבא של כיתות ו-ז ורציתי לארגן להם שבת עם ילדים בגילאים מקבילים מקיבוץ חילוני (ויש ביכולתי לארגן זאת). אבל אני ממש מתלבטת אם זה כדאי כי מצד אחד אני לא רוצה שהחניכים שלי ילכו בדרך הזאת אבל מצד שני זה ממש חשוב לקרב בין הצדדים בעם ישראל ובסופו של דבר כולנו יהודים..וגם יש את העניין שהחניכים שלי עדיין ילדים קטנים והם עוד לא גיבשו את הזהות הדתית שלהם ואני חוששת שאולי זה לא נכון להפיל עליהם את התפקיד של "שגרירים" של הדת כי אז זה גם יכול לפגוע בצד החילוני כשהם יראו ילדים שנחשבים דתיים אבל מהרבה בחינות דומים להם. אני באמת מאמינה שצריך להרבות את האהבה בעם ישראל אבל אני מפחדת שלא יהיו תוצאות טובות...אז השאלה שלי היא האם לעשות שבת כזאת למרות הסיכונים?ואם כן אז מה הדרכים להביא להצלחה של שבת כזאת? ואם לא איזה פעילויות אחרות אני יכולה לעשות עם השבט כדי לעזור לאחדות בעם ישראל?

תודה רבה לכם ויום טוב!

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך.
אני שמח שחשוב לך כל כך הקירוב בעם ישראל, והאחדות שהיא חשובה כל כך ונדרשת כל כך היום. אם כי אני חושב שלא כדאי להתחיל עם הדברים האלו בגיל זה.
כמו שאת כותבת, פעמים רבות בגיל זה הזהות של האדם עדיין לא מבוגשת, עדיין קשה לו להתמודד עם דברים, ולכן דבר זה עלול להזיק מאוד. עם כל הרצונות הטובים את לא יכולה לקחת על עצמך אחריות כבדה כל כך, אם מישהו מאלו שאת מופקדת עליהם יפגע, ויכנסו לו מחשבות לא טובות ועל ידי כך יסתבך עם עצמו ועם הקשר עם ה'.
לכן, לדעתי כל עוד שמדובר בגיל צעיר שאיננו מבגובש די הצורך, לא טוב לעסוק בדברים אלו.
צר לי שאני כל כך לא עוזר לך, אך אני חושש מדברים אלו.
שיהיה כל טוב והמון הצלחה
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות