שאל את הרב

מניעת הריון

חדשות כיפה רבני מכון התורה והארץ 08/12/10 20:22 א בטבת התשעא

שאלה

שלום, יש לנו ב"ה 2 ילדים בריאים ושלמים. האחרון בן חודשיים. וכל הריון היה לי קשה. ז"א עם כאבי ראש כאבים לפעמים כמו צירים בבטן ועוד כמה כאבים למיניהם. אני לא עובדת. בעלי עובד אבל מקבל משכורת מינימום וכמו כן יש לנו מלא חובות שלא נגמרים. וכמובן בגלל שיש חובות אז אנחנו גרים אצל הסבא של בעלי. והילד הגדול (בן שנה ו-10) לא הולך לגן כי אין לנו כסף לרשום אותו. וכמובן שבעלי עובד לפעמים עד הלילה ומגיע מותש ובקושי נישאר לו כוחות לעזור לי עם הילדים.

השאלה שלי אם מותר לי למנוע הריון אם אנחנו בבעיות כאלה. כי אני חושבת שלא אצליח לגדל 3 ילדים לבד בבית. אשמח לקבל תשובה מהירה אם יהיה אפשרות. תודה ולילה טוב.

תשובה

בס"ד

שלום וברכת ד'


תאור המצב הוא קשה מאד, ומעורר למחשבות כיצד בימינו יש עוד מקרים כאלו, ומדוע אנו לא עושים על מנת לעזור למשפחות במצב כזה.
בכל אופן לעניין מניעת הריון לאחר לידה (חודשיים) יש שמקילים בכך, אולם הלכות אלו אינן נמסרות באינטרנט ובלא הכרת האיש והאשה ביחד, והשאלה האם הם יכולים להתמודד במצבים אלו, ועל כן אינני יכול לענות בלא הכרת המציאות היטב. דעתי שכדאי לפנות לרב המכיר אתכם ותשוחחו עמו ותקבלו ממנו את חוות דעתו.

אינני מכיר אתכם אישית, אבל אולי כדאי לפנות גם לגוף הנקרא "פעמונים" שהם מתמחים בלעזור למשפחות במצבכן, מבחינת החזרי חובות שאת כותבת עליהם.

שבת שלום

בברכת התורה והארץ
יהודה הלוי עמיחי
מכון התורה והארץ
כפר דרום אשקלון

כתבות נוספות