שאל את הרב

מי שנפגשתי איתה התחתנה וקשה לי

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/09/05 20:10 ב באלול התשסה

שאלה

אני בחור בן 24. יצאתי עם בחורה ולבסוף נפרדנו בגלל שההורים שלה לחצו שנתחתן ואני רציתי עוד קצת זמן... והיא לבסוף התחתנה עם מישהו אחר.

מאז אני לא מפסיק לחשוב עליה (וזה לא תחמוד וממש קשה לי עם זה).

עכשיו כל הזמן כשאני רואה חברים שלי שנישאים אני חושב עליה למה לא לקחתי אחריות "והלכתי על זה "...

מאז אני ג"כ לא מצליח למצוא אחת כמו שאני מחפש היא היתה בדיוק כזו ...

לא יודע מה לעשות אני שוקע במחשבות על שעות רבות וזה רק גורם לי יותר ליאוש ...

אשמח אם תיעצו לי מה לעשות וכיצד למצוא כי כנראה הא בהא תליא

תודה

תשובה

שלום לך.
צר לי לשמוע שאתה סובל כל כך, שקשה לך למצוא את זיווגך ושהקושי שלך להחליט גורם לך להרגיש שאתה איבדת את בת זוגך. אך דע לך שאמרו חז"ל שמיום שנגמרה בריאת העולם הקב"ה עוסק בזיווג זיוגים, ושמלאכה זו היא לא מלאכה פשוטה כפי שמופיע בגמרא על אותה אשה חשובה שחשבה שאפשר לעשות זאת בצורה פשוטה וקלה.
דע לך שמלאכה זו אומנם צריכה את ההשקעה של האדם, שהאדם צריך לעשות את ההשתדלות שלו, את המאמץ שלו, אך בסופו של דבר, הזיווג הוא משמים ואנו החושבים ביחס להרבה דברים שהם צריכים להיות כך או אחרת, מגלים שבאמת לא הבנו שום דבר אלא הקב"ה כיוון אותנו אל מה שאנו צריכים, וצריך להיות פתוחים לכך להכיר את זה.
רצוני להתחיל בסיפור אשר עברתי לפני מס´ שנים, עוד קודם שהייתי נשוי. הסיפור היה כאשר התחלתי להפגש למצוא את בת זוגי, ואז נפגשתי עם בחורה צדיקה וטובה. נפגשנו כמה זמן, והכל היה נראה שהוא מתאים, אלא שקשה היה לה להחליט ובסופו של דבר נפרדנו על רקע זה שהיא לא הצליחה להחליט. בחורה זו כבר לפני כן נפגשה עם מישהו במשך זמן רב ונפרדה כאשר לא הצליחה להחליט, והנה לאחר כמה זמן היא התחתנה עם חבר שלי, ואודה על האמת שלא היה לי קל עם זה, אמנם כאשר נפגשתי עם רעיתי גיליתי עד כמה טוב שלא התחתנתי עם הבחורה הזו, ועד כמה הכל היה משמים, אמנם כל עוד שלא הגעתי אל מישהי שהיא התאימה לי הרבה יותר, והקשר היה טוב יותר מהקשר הקודם היה לי קשה להוציא אותה מן הראש, היה קשה לי להתנתק ממנה.
כך גם שאני רוצה קודם לעודד אותך, שכאשר תגיע אל בת הזוג שלך האמיתית תראה שהכל יעבור, ותראה עד כמה טוב שלא התחתנת אתה ושהיא התחתנה עם בן זוגה לחיים.
אמנם אני יודע שלא עזרתי עדיין, ושלא נתתי לך פתרון או הדרכה, אך אני חושב שעצם הידיעה שבעיה שאדם נמצא בה היא בת חלוף זה מקל עליו להתמודד אתה, שהוא לא מרגיש שהוא אבוד.
וכעת רצוני לעבור אל מה שאתה שואל.

אני מקווה ומאמין שבסופו של דבר תמצא בחורה מתאימה לך מאד, שהיא תהיה טובה לך יותר מאותה בחורה ואז יעברו המחשבות, אך צריך לדעת לא לפחד מהמחשבות הקיימות עתה. טוב יהיה אם תנסה לדחות אותן, להבין שכבר זה לא שייך, ושהתגלה שהיא לא הזיווג שלך, ולכן להמשיך הלאה, אם כי לא להילחץ מכך אלא להמשיך הלאה, להמשיך ולחפש.
נקודה חשובה שצריך לדעת היא לנסות כמה שאפשר לא להשוות. הרבה בנות טובות ונפלאות יש אשר מחפשות את הזיווג שלהן, ועצם הקביעות שלך בלחפש מישהי שהיא ממש כמו אותה אחת, מכביד עליך ויקשה עליך, ולכן חשוב שתשב ותחשוב מה חשוב לך, מה אתה מחפש באמת ותנסה לראות את אלו שאתה נפגש אתן בצדדים הטובים שלהן, במיוחדות שלהן, ולא לנסות להשוות אל הנקודות הטובות שיש לבחורה ההיא שנפגשת אתה, ואז תראה עד כמה לכל אחד ואחת יש נקודות מיוחדות וטובות שאין לאחרים ואחרות ותראה פתאום שיש דברים לאחרת שהם הרבה יותר עקרוניים לך והרבה יותר מרכזיים וממילא אותם היית מאבד אם ה´ לא היה שומר עליך.

תנסה להמשיך להפגש, תנסה להמשיך הלאה ולנסות כמה שיותר שלא לחשוב על אותה אחת שהכרת אלא תנסה כל הזמן למצוא את הטוב ביותר בשבילך, את הטוב ביותר בעיני ה´. ושוב לנסות לראות את הדברים הטובים, לנסות כל הזמן שלא להשוות, וגם אם אתה מרגיש שאתה לא מצליח לזכור שהקושי הזה יעבור ושאתה תעבור אותו.
האמונה עם ההשתדלות לאט לאט ישתלבו עם הזמן שעובר ומשכיח ויעזרו לך להמשיך הלאה בצורה כזו שהעבר לא יכבול אותך יתר על המידה.
תנסה להוציא אותה לגמרי מהעולם שלך.
האבן עזרא על החומש שואל על איסור לא תחמוד כיצד זה שמצווים על האדם לא לחמוד הרי החמדה היא דבר טבעי באדם? ועונה שכאשר האדם ברור לו שהדבר לא שייך אליו ממילא הוא גם לא חומד אותו. כך גם אם תעסוק ותפנים עוד ועוד שהיא כבר לא קשורה אליך, היא כבר לא שייכת אליך, הדבר יעזור לך להמשיך הלאה.
ונקודה אחרונה קצת הלכתית שכדאי לדעת היא שצריך לדע שבמחשבות אלו על אותה אחת שנפגשת אתה, שהן באות באופן טבעי אין איסור של לא תחמוד ואתה לא צריך להלחץ מכך, אמנם זה לא טוב לחשוב עליך אך אין בכך איסור הלכתי.
בברכת הצלחה רבה ושמח אותנו בבשורות טובות בקרוב
יצחק

כתבות נוספות