שאל את הרב

מחלוקת ביישוב הר ברכה עם שכונת סנה יעקב

הרב ברוך אפרתי הרב ברוך אפרתי 30/08/12 22:16 יב באלול התשעב

שאלה

שלום לרב,

הנני מתגוררת ביישוב הר ברכה , במורדות הכביש המוביל לכיוון אריאל,ניצבת שכונת קרוואנים המכונה: 'שכונת סנה יעקב' בה מתגוררות כ-25 משפחות ברוכות ילדים. מהיישוב שלנו עובר צינור מים לשכונה. השבוע נזרקו אבנים על רכב של ערבים שעובדים ביישוב בקטע הכביש שקרוב לשכונה הנ"ל. היום בצהריים ב'אקט' של ענישה קולקטיבית ניתק מרכז היישוב את אספקת המים ואף פירק את הצינור ואת שעון המים וזאת עד ליום ראשון. רב היישוב נתן את הסכמתו לעניין. אנשי השכונה אומרים בפה מלא שלא הם או חבריהם זרקו את האבנים. אני מזועזעת מהרעיון שללא כל התראה ולשבת שלימה ישבו משפחות ללא מים במזג אויר שכזה. יש לציין שזו לא הפעם הראשונה שזה קורה ופעם שעברה אנשי השכונה שילמו מכספיהם על התיקון. כולם מדברים על זה ביישוב שקיימת בו ישיבת הסדר וקהילת אברכים ואנשי תורה רבים ואני לא מבינה איך נותנים לזה יד ואיך זה תורם לחינוך הילדים כאן. דווקא בדיוק עכשיו הילולת ה'בן איש חי' זצ"ל שאני שומעת אודותיו שהקפיד להדפיס את ספריו בירושלים כדי לקיים 'לכו והתפרנסו זה מזה" וכך נהג גם הרב מרדכי אליהו זצ"ל.

יורני הרב האם אפשר להמשיך ולגור במקום זה אם אני בדעת מיעוט ?

תשובה

שלום

אני מבין את התסכול שלך ואת הכאב. הדבר מלמד שאת בעלת נפש רגישה למוסר וליושר, וטוב שכך.
מותר להתגורר במקום בו עמדתך לא התקבלה ואת בדעת מיעוט, גם בנושא ערכי והלכתי מעין זה.
יש רב חשוב וגדול ליישוב הר הברכה, והוא המרא דאתרא להכריע בענייני היישוב ויש להקשיב להוראותיו ולקיים בכך מצוות 'ועשית ככל אשר יורוך'.
אינני יכול להביע דעה וק"ו לפסוק הלכה כשלא שמעתי את שני הצדדים, וכאמור נושא כזה צריך להיות מוכרע בידי המרא דאתרא ולא מבחוץ.

חזקי ואמצי, המשיכו לגור ביישוב, ואת כאבך וטענותיך תוכלי לשטוח בפני הרב מלמד שליט"א שודאי ישמח לשבת איתכם למחשבה משותפת.

כל טוב

כתבות נוספות