שאל את הרב

מחלוקת בחיי זוג נשוי וטרי

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 01/02/07 13:59 יג בשבט התשסז

שאלה

מס טלפון -

טלפון נייד -

הבקשה - אני מבקשת במידת האפשר לשאול לגבי סוגיית חיי המשפחה. אני נשואה טרייה מאד ובמהלך התקופה הקצרה עמדו בפני ובפני בעלי היקר לי סוגיות של אי הסכמה ומחלוקות. אני רוצה לשאול מהי המידה לפיה כדאי לנסות לפתור מחלוקת. נניח סוגית ביקורים תכופים אצל המשפחה, או סוגיית ההשוואה בין נתינה ממשפחת הכלה לזו של החתן וכיוצא באלו. אני רוצה מאד שהשלווה, האהבה וההערכה ההדדית יוסיפו להיות דרי קבע במשננו המשותף. תודה על הענותכם.

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

לשואלת שלום רב.
כיון שאינני יודע פרטים אענה באופן כללי.
א. צריך לראות מה עקרוני וחשוב ומה שולי. לא דומה ויכוח על צבע הוילון לויכוח על חינוך הילדים. יש דברים רבים שאינם חשובים ואפשר לותר בהם.
ב. צריך להיות יצירתי במציאת פשרות. למשל בנושא הביקורים.
ג. ככל שנתן מעצמנו יותר, נשקיע יותר בבית ובקשר, תהיה לבן הזוג נטיה רבה יותר לראות את הצד שלי וללכת לקראתי.
ד. אל תריבו בכלל על מה שעושות המשפחות. כוונתי היא שלא תעשו חשבונות כמה כל משפחה נותנת. כל משפחה נותנת כמיטב יכולתה ובהתאם לאופיה, ועליכם להודות וזהו. הרי אין מקום לדרישות ותביעות למשפחה שתתן. לא חייבים לכם דבר. ואיזה תלונה יש לכם למשפחה שנותנת פחות? ולכן תודו על מה שתקבלו, כלכלית או אחרת, ואל תעשו חשבונות.
ה. ולעניין הביקורים. יש כאן איזון בין הצורך לבנות את התא המשפחתי לבין הצורך לשמור על קשרי המשפחה. שני הדברים חשובים. אבל יש עדיפות ברורה לבניית התא המשפחתי, תוך שמירה על הקשרים המשפחתיים.
ו. בסופו של דבר היסוד הוא היכולת לשוחח, לדון ואף להתווכח, ואפילו לא להסכים, מבלי לותר על האהבה. וצריך לדעת להמשיך לאהוב גם בתוך ואחרי המחלוקת.
ז. יש בהחלט מקום להתייעץ עם מדריך חתנים\ מדריכת כלות, או מישהו דומה.
ח. מקום מאד מרכזי בחיים היהודיים בכלל, וודאי בחיים הזוגיים, תופש התחום של תיקון המידות. ככל שנדע להתמודד עם מידת הכעס, מידת הגאווה, עם הנטיה הטבעית לשים את עצמי במרכז, כך נבנה את חיינו המשותפים טוב יותר, וחלק גדול מהויכוחים ירד.
זה באופן כללי.
בברכה
אפי קיציס

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות