שאל את הרב

מורה נהיגה שנוגע

חדשות כיפה חברים מקשיבים 03/08/07 14:55 יט באב התשסז

שאלה

[נוסח השאלה שונה במקצת על פי בקשת השואלת]

שלום,

התחלתי ללמוד נהיגה.

לצורך הסברים המורה חייב לגעת בידיי... ואני מקפידה על איסור נגיעה..

מה עושים בנושא זה או שאולי מתפקידו הוא חייב לגעת בידיי לתועלתו כמורה נהיגה כמו רופא שנוגע בחולה בכדי להבין את פשר מחלתו?

אשמח לקבל תשובה אישית למייל בדחיפות, מאחר ויש לי שיעורי נהיגה בהקדם.

תודה רבה!

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום לך,

רופא צריך לגעת בחולה כדי לטפל בו. [מורה נהיגה לא צריך לגעת בתלמידה כדי ללמד אותה נהיגה!]

ישנן שתי אפשרויות: א. המורה שלך רגיל לנגוע בתלמידים שלו מכיון שכך הוא חושב שיותר נכון לעשות מבחינה מקצועית ומבחינת הקשר לתלמידים, או ב. המורה שלך נוגע בך כי הוא רוצה לגעת בך!

אנו צריכים להבין שרוב הציבור לא מודע לחשיבות הערכים בהם אנו דוגלים ואינם מכירים את חשיבות ההפרדה בין המינים. יכול להיות שהמורה שלך נוגע בך בתום לב ולא יודע את רחשי ליבך ומחשבותיך על מעשיו מכיון שהוא רגיל ליחסים כאלה, ולכן עליך להזהר לא לפגוע במורה. הבהירי לו בצורה חד משמעית שאת לא נוגעת בגברים ואם הוא לא יכבד את בקשתך פשוט החליפי מורה.

האפשרות השניה גם קיימת וממנה יש להזהר פי כמה. איננו יודעים אם אכן כוונותיו טהורות ויש לבחון זאת היטב.

גם אני למדתי נהיגה ולא זכור לי שהיה צורך מיוחד בו המורה נאלץ לנגוע בי. בהגה? כן. ביד? ממש לא!

טוב ששאלת שאלה זו מכיון שכך נוכל להזהיר את בנות ישראל שלא יתפתו ליפול לידיהם של אנשים לא הגונים העשויים לנצל את מעמדם ומצבם לפורקן יצרם.

ברכה והצלחה,
איתי.
itaituch@gmail.com

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות