שאל את הרב

מופע דגלנות מעורב

חדשות כיפה חברים מקשיבים 12/07/06 21:15 טז בתמוז התשסו

שאלה

שלום,

יש לי בעיה שנורא מטרידה אותי..

אנחנו בעוד שלושה חודשים בערך נכנסים להיות שבט חדש.. (אני יודעת שזה מלא זמן!!!)

בקיצור אצלנו השבט החדש עושה מופע דגלנות.. הבעיה שעושים את זה מעורב..

אני יודעת שיש עם זה בעיה.. ודיברתי על כך עם המדריכה שלי פה ושם.. כי זה עוד הרבה זמן.. והיא אמרה לי שזה נורא מגבש את השבט, שאין מספיק אנשים בשבט כדי שנעשה את זה בנפר, ושהייה שבט שעשה אצלנו בנפרד זה יצא לו זוועה!והיא לא רוצה שיצא לנו גרוע! בקיצור היא מסכימה איתי שיש בעיה אבל היא אומרת שאין מה לעשות..

יהייה לי ממש עצוב אם אני לא אשתתף..!!!!!!! ואני יודעת שאני לא צריכה לחשוב רק על זה..

השאלה שלי היא:

מה האיסור בכך..? כי בכל זאת אנחנו לא מזיזים כלכך הרבה איברים בגוף אנחנו בסה"כ מזיזים את הדגלים והולכים..

מה אתה מציע לעשות!?!

תודה..

המשך יומעולההההה

תשובה

שלום רב
הטוב ביותר הוא שיחד עם המדריכה תקבעו רב שיהיה מוסכם עליכן ותלכו אליו. באופן עקרוני טוב שלסניף כולו יהיה רב לכל הדברים, ובכך נמנעות מחלוקות, ונמנעים דברים לא נעימים. כאשר יקבע רב כזה, שהיא גם בקיא בהלכה וגם מבין את המציאות, תשאלו אותו ותעשו מה שהוא יאמר לכן.

אם תשאלי לדעתי האישית, ואני לא כותב זאת כפסק הלכה כי איני פוסק: ההלכה מלמדת אותנו שבנים ובנות צריכים להיות נפרדים, וצריך להתרחק מאד מאד. בעבר באירופא שהיה צורך גדול מאד, שחששו שאם לא יקימו דברים מעורבים הבנים והבנות יצאו לתרבות רעה ואף יתבוללו בין הגויים, מצאו היתר לדבר, ואף כיום יש רבנים שרוצים לסמוך על ההיתר הזה, שכתב אחד מגדולי הדור הקודם, אך דבר זה צריך שיקול מדוקדק מאד, שכן תלוי מאד למה הבת או הבן הולכים לפעילות, שאם עושים זאת רק בשביל הכיף, ובאמת אין להם צורך בסניף, קשה לדעתי העניה להתיר את הדבר.
לגבי דיגלון, לדעתי יש בכך בעיה גדולה יותר, שלעומת הפעילויות האחרות, שעוד אפשר לשמור על הפרדה בין בנים לבנות, לדוגמא שהבנים ישבו בצד אחד והבנות בצד שני, בדיגלון אי אפשר לשמור על הדברים. ובעיה נוספת היא שדבר זה אולי לא אומר תנועות מיוחדות, אך בהחלט דיגלון כולל דברים שמושכים תשומת לב מירבית, ודבר זה איננו נכון לפי ההלכה, שבת תמשוך תשומת לב, ולכן לדעתי, גם אם הסניף איננו מעורב, והדיגלון מיועד להיות גם לפני בנים, יש בכך בעיה הלכתית לא פשוטה, אך בכל הדברים האלו, הואיל ואני יודע שיש לא מעט רבנים שגישתם שונה, אינני קובע את הדבר במסמרות, אלא רק כותב את הנטיה שלי בנושא, ואת מוזמנת לשאול שאלת רב להלכה למעשה.
בברכה
יצחק.
Zahig2@shoresh.org.il

כתבות נוספות