שאל את הרב

מוזיקה לועזית

חדשות כיפה חברים מקשיבים 07/02/07 20:51 יט בשבט התשסז

שאלה

בס"ד

שלום וברכה!!

קודם כל ממש תודה!!!

עכשיו קראתי באתר איזשהי שאלה שומרת שאסור לשמוע מוזיקה לועזית....

עכשיו אני רוקדת מגיל 3 ומכיתה ב' בלהקה הייצוגית בעיר שבה אני חיה החלטתי לפרוש ולעבור למקום אחר מכיוון שאני בת (14) וכמות ההופעות במקום החדש הרבה יותר נמוכה (אני לא מופיעה איתם בגלל שאסור לרקוד ליד בנים)

וכך אני יפסיד הרבה פחות הופעות וחזרות עכשיו קראתי שאסור לשמוע מוזיקה לועזית ולפעמים אנחנו רוקדים לצלילי מוזיקה לועזית...

אז האם אסור לי לרקוד באותו הסטודיו???

(אגב אל דאגה אנחנו רק בנות בשיעור)..

תודה על הכל ויישר כוח עצווום!!

המשך חיים נפלאים..

אורוש...:):):)

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום רב
אשריך שאת מסורה כל כך להלכה, ושאת מוכנה להקריב דברים שאת רוצה, בגלל שאת מאמינה שכך את אמורה לעשות. זה ממש משמח לקרוא, ושירבו כמותך בישראל.
לגבי ההלכה, אינני מכיר את התשובה באתר, והואיל ולא כתבת איזה אתר הדברים נכתבו, ועל ידי איזה רב, אינני יכול להתייחס ישירות אל הדברים, ולכן אני יכול לכתוב רק באופן הכללי, ואם תרצי התייחסות ישירה, כתבי אלי את הכתובת ואבדוק את התשובה ההיא ואשתדל לברר עוד.
לפי מה שאני מכיר, אין הבדל הלכתי בין שירים עבריים לבין שירים לועזיים. שיר שיש בו בעיות הלכתיות, כגון בעיות של צניעות או בעיות אחרות, גם אם הוא עברי וגם אם הוא לועזי, הוא אסור. אך שיר שאין בו בעיה, אין בו איסור בגלל שהוא לועזי.
כך ראיתי מוסכם על ידי הפוסקים שקראתי, אך שוב אינני יכול להקיף את הדברים, ותמיד יכולים להיות דברים שונים, שאשמח לדעת.
מעבר לנושא ההלכתי, ישנה חשיבות במהותם של השירים, מבחינה נפשית ורוחנית.
שירים משפיעים על האדם, ישנם שירים שמרוממים אותנו וישנם שירים שמורידים אותנו. שירים שגורמים לנו להתקשר יותר אל ה', יש בשמיעה שלהם עבודת ה', והתקדמות לנו. שירים שהם גורמים לנו להתרחק מה', אנו צריכים להימנע מלשמוע אותם.
דבר זה צריך כל אחד לבחון בעצמו, אך דבר זה כבר איננו הלכתי אלא הדרכתי, מה ראוי ומה עדיף להתרחק.
שיהיה כל טוב
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות