שאל את הרב

מה עליי לעשות(מכנסיים)

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 06/12/06 20:06 טו בכסלו התשסז

שאלה

שלום רב

אני לומדת באולפנא ובה ברוב הפעמים בשיעוריי הספורט שלנו אנחנו יוצאות למגרש,אבל קורים הרבה מקרים שבהם יש בנים(שהם מתחזקים את האולפנא)שמסתובבים והם רואים אותנו עם מכנסיים.

אני אישית מרגישה עם זה ממש באי-נוחות.

כשהלכתי לרב שלי ודיברתי איתו על הבעיה הא אמר שכל עוד שהמכנסיים ארוכים ורחבים אין עם זה בעיה, אבל מרות הכל אני מרגישה לא בנוח להסתובב ליד בנים עם מכנסיים(וגם לא תמיד ולא כולם באת עם מכנסיים כאלה צנועים,והם באות עם מכנסיים צמודים)

מה עליי לעשות?גם כשהלכתי לרב שלי הוא לא עשה כלום...

תשובה

לשואלת שלום רב.
במכנסיים לבנות יש כמה בעיות. א- צניעות. ואכן אם מסתובבים שם בנים המכנסיים צריכים להיות צנועים. ב - איסור "לא ילבש" כל איסור ללבוש בגד שמיוחד לגברים. איסור זה אינו קיים כאשר אשה לובשת מכנסיים לצורך מוגדר כגון צניעות, קור, עבודה או ספורט, בתנאי שמיד כשמסתיים הצורך חוזרת לחצאית. ג - בעיה נוספת היא בעית האמירה. כלומר כשאת לובשת מכנסיים את אומרת משהו על עצמך, על צניעותך, על השתייכותך לקבוצת שומרי מצוות ברמה מסויימת. במצב שתיארת נראה לי שבעיה זאת אינה קיימת, שהרי את לובשת זאת רק בשיעור ספורט לבנות, וזב שיש עובד תחזוקה שעובר שם זה לא משנה את אמירתך.
סיכום נראה לי שהרב צודק באומרו שמותר לך להתעמל כך. אמנם את מתארת מצב בריא שבו את אינך מרגישה בנוח ללכת כך בנוכחות עובדי תחזוקה. לכך יכוים להיות כמה פתרונות - למשל ללבוש מעל המכנסיים חצאית קלה וכד' או ללבוש חצאית מכנס. בנוסף, אם אתם כמה בנות שחושבות כך יש מקום לפנות שוב ולתאר את הרגשתכן (אולי אפשר למשל לפרוש יריעה סביב המגרש?). הרי גם אם ההלכה אינה אוסרת, גם להרגשתכן יש חשיבות רבה.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות