שאל את הרב

מה עושים עם הקנאה?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 27/01/07 19:40 ח בשבט התשסז

שאלה

שלום...אני בת 22 ויש לי בעיה שהתעוררה לאחרונה שאני פשוט מתביישת להודות בה אפילו.

אני מקנאה, מקנאה בחברה שלי, בחיים שלי לא הרגשתי ככה ,בכל משך החברות שלנו אומנם לפעמים הרגשתי מעיין תחרות סמויה, אבל ממש לא שמתי לב אל זה, אף פעם לא קינאתי וכאב לי כ"כ כשמשהו הצליח במקום שאני נכשלתי.ממש לא, להפך , נהגתי להזכיר לעצמי שעלי לשמוח בחלקי למרות כל הצרות הקטנות שיש לפעמים בחיים. אבל לאחרונה כשהיא מספרת לי כל מיני דברים זה פשוט לא נעים לי לשמוע,

לא מכאיב לי שהיא מצליחה, אני מבינה למה למשל קיבלו אותה לסוג של השי"ל שהיא רצתה או למדרשה מסוימת, היא אדם מדהים, חכם עם נפש טובה, כואב לי שלי הדברים האלו לא באים בקלות. כל דבר שהיא מבקשת -קורה , פשוט ככה. אני יודעת, אני צריכה להגיד תודה לקב"ה על כל שניה שאני חיה, על זה שיש לי בית, אחים ואחיות. אבל למה אני פשוט לא יכולה לשמוח מבלי להרגיש צביטה בלב? למה אני מתחמקת מלבוא אליה בשביל שאני לא אבכה בשניה שאני יוצאת מהבית שלה? לא יודעת... אולי זה בגלל שאני נמצאת בתקופה לא כ"כ טובה עכשיו,ואני יודעת, אני צריכה אך ורק להיבנות מהתקופה הזו, ואני ברוך ה' מצליחה לעשות את זה. אבל הקינאה הזאת פשוט אוכלת אותי, אני כ"כ לא רוצה להרגיש ככה! אני חוטאת כשאני מרגישה ככה! זה כ"כ לא נכון! איך אני אבנה את האישיות שלי?

דרושה פה עבודת מידות רצינית, קריאת ספרים, לדבר עם אנשים שמכירים אותי, אני יודעת את כל זה...אבל לקנא בגיל כזה?!?

מה אני עושה??

תשובה

שלום וברכה,

קודם כל את מדהימה! באמת. איזה כנות, איזו בגרות, איזה עומק עולה מתוך הדברים שכתבת. תדעי לך שאנשים רבים מתמודדים עם התחושות האלו אך את לא מוותרת ויישר כוח על הרצון להתקדם ולתקן.

כל אדם בעולמו של הקב"ה הוא מיוחד במינו ואין דומה לו ולא ידמה לו שום אדם בעולם.
ה´ נתן לכל אדם תכונות וכלים שמיוחדים רק לו, מה שה´ נטע בך לא קיים אצל שום אדם אחר, גם הדברים הטובים וגם את הטובים פחות. ואותו הדבר אצל אדם אחר, מה שיש בתוכו לא יהיה באף אדם אחר, ואף פעם לא תוכלי להשיג את זה ולהידמות לו.
הכלים שה´ נטע בך מתאימים בדיוק לחיים הפרטים שלך, כלים שרק את זקוקה להם בשביל שאת תצליחי לבצע את שליחותך בעולם ואם תנסי להשיג כלים של אדם אחר זה יביא לנזק במשימה שלך בגלל שזה לא את ולא מתאים לך!!
בתוכך יש כלים שטובים לך, כישרונות ומעלות שמיחדים אותך, ורק איתם את תהייה מושלמת!!
להפך, תלמדי דברים טובים מחברתך אך על תנסי לבצע אותם בדרכה אלא בדרך שמיוחדת לך.
אל תנסי להיות מישהי אחרת כי זה יביא נזק לעצמך, זה מאכזב ומתסכל כי לא מצליחים להיות היא..
בניסיונות להיות מישהי אחרת את בעצם גורמת לבטל את מי שאת... ולא חבל??

העולם צריך אותך כפי שאת! העולם לא צריך עוד מישהי שתהיה בדיוק כמו חברתך! אחרת מה הייחודיות שלך? מציאת הייחודיות אינה קשורה להשוואה לזולת, אך כשמוצאים אותה קל יותר להפסיק להשוות.
אל תסכימי לעצמך לוותר על מי שאת באמת, יש בך דברים טובים וחיוביים ובחסרונות שלך הם גם רק שלך והותאמו ליתרונות שבך, קיים בניהם איזון מלא.
התחושה של חיפוש אחרי האושר וההצלחה אצל האחר לא תהיה אצלה אלא אצלך בתוכך פנימה, אל תרחיקי לכת לחפש את זה בחוץ אלא תמצאי את זה בתוכך פנימה!! שם האושר האמיתי שוכן...

תלמדי לראות את הטוב שבך, על המתנות המיוחדות שרק את קיבלת מה´, שאין אותם בכלל אצל חברתך.
תתני לעצמך מידי פעם מחמאות על דברים טובים בעצמך, על הצלחות שלך, על רגעי אושר...
באמת כמו שכתבת זה תיקון מידות וזה לוקח זמן אבל ע"י מתמדת וברור אמיתי בלב – תצליחי!!

( הייתי ממליצה לך לקרא את המאמר באתר של "חברים מקשיבים" על קנאה )


בהצלחה רבה, שתצליחי לקבל את עצמך כמו שאת כי אין כמוך בכל העולם!!!


כתבות נוספות