שאל את הרב

מה לכהן בבית הקברות?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 26/07/10 21:03 טו באב התשע

שאלה

חשוב לי שהרב יראה את השרשור הנ"ל (קישור:https://www.kipa.co.il/community/show.asp?Messageid=6533237)- שכמותו יש פה עשרות מדי יום ביומו, במשך שנים.

מספיק שרשור אחד כזה בכדי להבין שמדובר בציבור רפורמי לכל דבר (לא רק עושי מעשי סדום שעליהם איני מדבר, אלא אלו הנותנים להם לגיטימציה, כבשרשור הנ"ל) - שהקשר בינו לבין יהדות אמיתית הוא גם לא מקרי, אלא פשוט לא קיים.

תמהני מאד איך רבנים מסוגלים לתת לגיטמציה לאתר תועבה שכזה - ואם לאחר קריאת הדברים הנ"ל עדיין ימשיכו רבנים לכתוב פה - אדע סופית שהציבור הדתי-לאומי, שאני נמנה עליו בינתיים - הוא ציבור העושה הרע בעיני ה', וראוי לכל ירא אלוקים לברוח ממנו כבורח מפני האש.

אוי לנו ואבוי לנו אם ניתן תמיכה לפושעי ישראל - ואני מעוניין לשמוע האם הרב מסכים איתי שמדובר בבעיה כאובה ואמיתית, ושכנראה יש לתת גט כריתות לציבור כזה (=הציבור הדתי-לאומי).

תודה רבה.

(ואני חייב להוסיף, שבכיתי מאד מזעזוע כשהייתי רואה דברים כאלו פה - אך כבר מזמן הפסקתי להזדעזע , כי בעוה"ר התרגלתי לתועבה ולטומאה השורצים פה.

אני כותב זאת מכאב לב, ימיםן ספורים לפני שהמורדים מתכוונים לטמא את ילדי ירושלים בעוברם בשכונות דתיות בבירה - וכאשר ישנם אף רבנים המגבים בהשתיקה ובדיבור את אותם מנאצי ה'. אני מתנגד לאלימות - אך אם היה מתתיהו היום - הוא היה מוקע בציבור שלנו כפאשיסט ורוצח. המצב היום חמור הרבה יותר - משום שכאלו המוגדרים 'דתיים' נותנים ידם לכל התועבות שבעולם).

מצפה לישועת ה' בקרוב, ושוב תודה מראש.

👈 אומץ הוא לא רק בשדה הקרב - הכנס שישבור לכם את הקונספציה. יום ראשון הקרוב 31.3 מלון VERT ירושלים לפרטים נוספים לחצו כאן

תשובה

שלום וברכה

הנושא שאתה עוסק בו מטריד מאוד – מכיוונים שונים.
הבעיה סבוכה יותר מאשר אתה מתאר. מצד אחד, האיסור הוא איסור מוחלט, והתורה אוסרת קשרים חד מיניים במובן החד משמעי של הדבר. איני מכיר ולו רב אחד הנותן לגיטימציה למעשים המנוגדים להלכה בצורה מוחלטת. מאידך גיסא, מדובר בבני אדם, סובלים, כואבים, חלקם מחפשים אלוקים באמת, שאין הם מוצאים פיתרון למצוקתם.
אתה יכול לתת גט כריתות לציבור. כשתלך לציבור אחר תמצא לא רק את אותן בעיות ממש, אלא גם אחרות שב"ה לא נמצאות בתוכנו.
אתה יכול ללכת בדרך אחרת. ראשית, לא לאבד את הרגישות, ואת הכאב על העובדה שהתורה לא נשמרת, בדיוק כפי שאין אנו מאבדים את הכאב ואת הרגישות לחילול שבת וללקיחת ריבית. שנית, לא לתת לגיטימציה בשום אופן ופנים; שלישית, להיות רגיש לאנשים ולחפש דרכים מותרות להקל את מצוקתם; רביעית – לברר היטב מה לעשות כלפי מי שאינו עומד בכל דברי התורה הזו, והאם ללכת בדרכו של אליהו הנביא שתבע מהקב"ה "קנוא קינאתי" או ללכת בדרך ארוכה ומסובכת של קרוב עם ישראל לתורה.
כל זה הוא מה שדרכה של הציונות הדתית פוסעת בה. אתה כמובן רשאי לבחור.


כל טוב

👈 ביום ראשון כ"א אדר ב (31.3.24) תחת הכותרת "האומץ לדבר על זה" יתקיים כנס מיוחד בנושא מתמודדי נפש בצל המלחמה. לפרטים נוספים לחצו כאן

כתבות נוספות