שאל את הרב

מה יהיה עם עולם הבא אחרי תחיית המתים?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 18/04/06 15:10 כ בניסן התשסו

שאלה

מאז שאנחנו קטנים אנחנו יודעים שהעולם הזה הוא רק גשר\מסדרון לעולם הבא. אנחנו גם יודעים שכשיבוא המשיח תיהיה תחיית המתים ולא נמות עוד (- עד כמה שהבנתי...) . השאלה שלי היא מה יהיה עם העולם הבא כשיבוא המשיח?

עוד דבר, שמעתי מאיש גדול שמשיח זה תקופה ולא איש, זה נכון? ואיך זה מסתדר עם האמירה "כשיבוא המשיח"?

תודה ממש ממש, אתם פשוט צדיקים! יישר כח!

הודיה.

תשובה

שלום רב לך הודיה.
קודם כל אני רוצה להודות לך על דברי החיזוק שנתת לנו, חשוב לנו לדעת שיש אנשים שנהנים בעזרת ה´ מהעבודה שלנו.
לעניין תחיית המתים והעולם הבא- הרמח"ל כותב שהעניין של העולם הבא (כעולם בו הנשמה מנותקת מהגוף) הוא בגלל חטא אדם הראשון, היינו בדיעבד בלבד. לפני חטא אדם הראשון כאדם היה עושה את מצוות ה´ לא רק נשמתו הייתה מזדככת ונהנית מזה, אלא גם גופו היה מתעלה ומגיע לתיקון השלם. אך מאז שחטא אדם הראשון שוב אין בנו כוח לתקן את הגוף שלנו עד שנגיע לתחיית המתים, ולכן מי שמסיים את תפקידו בעולם הגוף מת, והנשמה עולה לקבל את שכרה בעולם הבא שהוא כעין ´מקפיא´ עד שהנשמה תחזור לגוף ותצליח להשפיע עליו שזה יהיה רק בתחיית המתים.
בטח את מבינה שזה עניין של תורת הסוד, ולכן הדברים לא מובנים לנו עד הסוף, אך לפחות זה קצת מיישב אצלנו את הדברים.
לעניין מה ששאלת אם המשיח הוא בן אדם או תקופה. אם לומדים את הרמב"ם בהלכות מלכים הרי שוודאי רואים ממנו שמשיח הוא בן אדם ולא תקופה. למשל, הרמב"ם נותן לנו נסיונות כיצד לבחון אם אותו אדם הוא משיח. לא שמעתי את אותו רב גדול, אך אולי הוא התכוון לומר שלא רק שיש איש שהוא יהיה המשיח אלא יש גם תקופה שמכינה לקראת זה, אולי אפילו טרם בואו. ובנוסף, כשיהיה משיח אז כל התקופה תהיה תקופה אחרת, עם מימד אחר לגמרי של חיים, והיא תיקרא "תקופת המשיח".
אני מקווה שסייעתי,
בצפייה לימות המשיח ותחיית המתים (שהרי קודם יבוא המשיח ואחר כך תהיה תחיית המתים),
ליעד.

כתבות נוספות