שאל את הרב

מה יהיה איתי?

הרב יובל שרלו הרב יובל שרלו 11/03/07 10:44 כא באדר התשסז

שאלה

אז ככה אני לומד כרגע בישיבה לפני גיוס...

תמיד כשאני מגיע הביתה אני נופל בשמירת הברית

שזה דבר גרוע מאוד אני פשוט לא מצליח לנצח את היצר הרע... מה שמטריד אותי זה שאני נמשך לגברים.

כבר כמה שנים שאני מנסה לנצח את היצר הזה ולא מצליח זה משתלט לי על החיים ואני כבר לא יודע מה לעשות.

עכשיו יש לי סיכוי לפתח קשר עם משהי נחמדה מאוד ואני לא יודע מאיפה זה בא לי אני לא נמשך אליה או משהו...אני לא יודע מה לעשות אני מפחד שאני עובד על עצמי...

האם זה אפשרי לבטל טת הנטייה הזאת? האם אני יהיה בנאדם רגיל מתישהו???

תודה!

תשובה

שלום וברכה
הייתי כל כך רוצה לעזור לך, אולם אני לא יכול לעשות זאת במסגרת זו.
כדי לעזור לך צריך להיות קרוב אליך ולהכיר אותך, להבין מה עובר עליך, לשוחח עם עולמך הפנימי, לפרוש בפניך את מה שאנו יודעים היום על הנטייה המיוחדת הזו ועוד ועוד, וכל מה שיש בידי הוא מעט מאוד לצורך זה בהקשר זה.
אומר לך דבר אחד עיקרי – יצר לא מנצחים. יצר אורב באופן מתמיד, ומתמודדים עימו באופן מתמיד, ומנסים לנצח ככל שאפשר, ולעיתים דווקא הוא גובר, ואז מנסים טכסיס אחר ומנסים בדרך זו ובדרך אחרת. ברם, בכל מקרה לא נותנים לשום דבר להשתלט על החיים, ואם משהו אחד לא מצליח אז ממשיכים לנסות משהו אחר. אל תתן לאכזבה ולכאב להשתלט על החיים שלך, אלא האמן ביכולת שלך להתמודד בצורה נפלאה עם כל מה שקיים בך.
לגבי הקשר שיש לך: קרא את עצמך כל הזמן, ובחן מה קורה בתוך עצמך, ואיך אתה יכול לא לעבוד עליה ולא לעבוד על עצמך, כי אם למצוא את הדרך המיוחדת להתקשר האחד בשני. ייתכן והקשר המתפתח יסייע בעדך למצוא נתיבים חדשים לדברים שניתן לעשות בתוך עצמך. מובן שכדאי לך גם להתייעץ בנושא זה עם חכמי הנפש.

כל טוב ובהצלחה גדולה

כתבות נוספות