שאל את הרב

מה התכלית בעולם של נשים עקרות?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 06/03/02 14:42 כב באדר התשסב

שאלה

לפעמים אני שואלת את עצמי מה באמת התכלית שלי פה איך שאני מסתכלת על זה אני רואה את התכלית שלי בכך שאני אביא ילדים לעולם-אני לא יודעת אם זו התכלית אבל זה מה שאני רוצה לעשות.

אז אם אני מסתכלת על זה ככה, ואני משערת שהרבה נשים מסתכלות על זה ככה, מה עושה אישה עקרה?

ואם חס וחלילה לא עלינו אני אהיה עקרה מה אני אעשה פה?

רק לפני כמה ימים ישבתי עם חברות שלי וחשבנו על איזה שמות נקרא לילדים שלנו, אבל כשחושבים על זה איזה כאב זה להיות עקרה.

ובכלל למה יש נשים עקרות הרי ה' רוצה שנרבה ילדים ושעם ישראל יגדל אז מה הטעם לעשות נשים עקרות?

בקיצור השאלות שלי הן:

מה התכלית שלנו?

מה עושות נשים עקרות?

למה בכלל יש נשים עקרות?

בתקווה לשיתוף פעולה.

ענבל

תשובה

שלום ענבל.
שאלות גדולות וחשובות שאלת. אשתדל לענות עליהן ואקווה שתשובותיי יספקו אותך.
מה התכלית שלנו?
זוהי שאלה שעלינו לשאול ביחס לכלל ובכך עזר לנו בורא עולם, ברוב חסדיו, כשנתן לנו תורתו, תורת אמת, המדריכה אותנו בצורה מדויקת על ידי המצוות ליצור עולם מוסרי ואידיאלי.
עלינו לשאול זאת גם ברמה הפרטית: "מה התכלית שלי?" כאן השאלה קשה יותר. על כל אחד לפקוח עיניים ולראות באלו כשרונות ותכונות חנן אותו ה' – עלינו למצות את הפוטנציאל שטמון בנו. יש אחד שניחן בכושר מנהיגות ואחר בכשרון הקשבה… על כל אחד לראות כיצד יוכל לתרום כמה שיותר לעם ישראל ובכלל לעולם כולו (כמובן על פי ציווי התורה, המראה לנו איפה נמצאת התרומה הגדולה יותר). זוהי משימת חיינו – למצוא את התכלית שלנו. יש שמוצאים מהר יותר ויש שמוצאים רק בסוף ימיהם. לא תמיד יכול אדם לומר בודאות כי התכלית שלו היא כזו או אחרת, לפעמים לוקח לדבר זמן להתברר ולפעמים אנשים חולפים מן העולם עוד לפני שמצאו את תפקידם (להרחבה בנושא עייני בכמה תשובות שכתבנו בנושא זה מזויות שונות:
מה המשמעות לקיום הספציפי שלי בעולם?
https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=692
למה לקיים מצוות הרי לא בקשתי להברא?
https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=430
מה מטרתי בעולם הזה? איך אגלה את ייעודי?
https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=383
האם יש מטרה לחיי? מה ייעודי?
https://www.kipa.co.il/noar/q.asp?id=78


שאלת מה עושות נשים עקרות?
למה בכלל יש נשים עקרות?
דיברת בשאלתך דווקא על "עקרות", אך יתכן שדברים אלו אינם מסבירים דווקא את המציאות הכואבת של ה"עקרות". לצערנו ישנם גם מומים מולדים שונים – קורה שנולד תינוק נכה, מפגר, בעל השכלה נמוכה או אפילו נפל. כל אלו מקרים נוראים – כולנו מלאי תפילה שלא נצטרך להתנסות בזה ובכלל שלא יקרו מקרים כואבים כאלו בעם ישראל.
דרכי הבורא נסתרות – איננו מבינים אותם אך מאמינים אנו בלב שלם שדרכיו צודקות.
כוונת בשאלתך לשאלתה של אחת הדמויות המרתקות בנביא, דמות שלמדנו ממנה הלכות רבות בנושא תפילה, הלא היא "חנה", אם שמואל הנביא. וכך לשונה: "רבונו של עולם כל מה שבראת באישה, לא בראת דבר אחד לבטלה – עיניים לראות, אוזניים לשמוע, חוטם להריח, פה לדבר, ידים לעשות בהן מלאכה, רגלים להלך בהן, דדים להניק בהן – דדים הללו שנתת על לבי למה – לא להניק בהם?! תן לי בן ואניק בהן." (ברכות ל"א.)
תפילתה של חנה קורעת את הלב – אי אפשר לעמוד מולה, ואכן נפקדת היא בבן. איננו מבינים מדוע היתה צריכה לעבור מסכת יסורים כה נוראים עד שהגיעה למילוי חפצה, אך זיכתה אותנו חנה בתפילתה בלימוד כ–10 הלכות חדשות, שמי יודע אם לא עברה מה שעברה בשביל ללמד אותנו את ההלכות החשובות הללו.
גם חלק מאמותינו הין עקרות – על כך אומרים חז"ל נתאווה ה' לתפילתן. ישנם אנשים שבורא עולם מתאווה לתפילתם – לא כל אחד זוכה להמנות בין אלו.

אך עיקר מה שעלינו לדעת, שתפקידנו בעולם איננו מתחיל ונגמר בהולדת ילדים – ישנם עוד תפקידים רבים. יתכן שיש כאלו שנדרשים להשקיע את הכוחות בתחומים אידיאלים אחרים, וייתכן שהעובדה שהאדם מוצא את עצמו "חסום" בתחום מסוים רומזת לו שני דברים:
א. שעליו להתפלל ככל יכולתו להשלמת החסר הזה. ב. במקביל להפנות את כוחותיו וכשרונותיו לתחומים אחרים.
נתפלל כולנו שיפקדו כל עקרות ישראל במהרה ונזכה להשלמת ותיקון כל החסרונות והפגמים, ונזכה לטוב השלם לנו ולעולם כולו.

כל טוב
רפאל, חברים מקשיבים

כתבות נוספות