שאל את הרב

מד''א לאדם דתי

חדשות כיפה הרב אפי קיציס 21/10/07 18:17 ט בחשון התשסח

שאלה

כבוד הרב,

האם יש בעיה לנערה דתיה להשתתף בפעילות מד"א?

מצד אחד זו ממש מצווה,זה הצלת חיים.זה ממש חשוב,ועצם זה שאני הולכת למקום כזה,זה ממש קידוש ה' שרואים שאכפת לדתיים וחשוב להם מהעם וכו'..

מצד שני,יש חשש של התערות בחברה חילונית(אני גרה בעיר)ויכול להיות שאהיה עדה לכל מיני "חטאים",בנגיעה או בכל תחום אחר..ואני לא אוכל להעיר.זה לא נקרא חילול ה'?

יש להדגיש שאני מרגישה שאני חזקה מספיק לא להדרדר בגלל האנשים שם,אולי אפילו ההפך.

תשובה

לשואלת שלום רב.
אינני מכיר את התנאים המדוייקים לכן אענה באופן כללי.
להתנדב במד"א זאת מצווה גדולה. פיקוח נפש דוחה כמעט את כל המצוות שבתורה. מצד שני, חשוב להקפיד על צניעות. ולכן את צריכה להיות במקום בו את יכולה לשמור על צניעותך.
עצם ההמצאות במקום שבו יש אנשים עם השקפות אחרות, למשל חברה חילונית. אין בו איסור. הרי שום דבר לא מחייב אותך לנהוג כמותם. לכן עצם זה שאת נמצאת עם אנשים אחרים אין בכך פסול. עלייך לבחון את עצמך כל הזמן, אם את אכן עומדת בציפיות שלך מעצמך, אם אינך מושפעת ונופלת. ואם זה כך, אז את אכן יכולה להיות במקום כזה ואדרבא, זה מצווה. ואם את מרגישה שזה מכביד עלייך ואינך עומדת בזה, אז צריך לחפש תחום אחר להתנדב בו.
לכן חשוב לעמוד על שלך, להקפיד על נגיעה וייחוד (שאלו בעיות נפוצות במקום כזה), לעמוד על כך שיכבדו אותך ואת עמדותייך, הן בהתנהגות והן בדיבור. ובד"כ אם יראו שאת עקבית, רצינית ואמיתית, יכבדו אותך ואכן יהיה בב קידוש ה' גדול ומצוה רבה.
בברכה
אפי קיציס

כתבות נוספות