שאל את הרב

מבקשת ייעוץ

חדשות כיפה הרב חיים רטיג 10/05/08 23:03 ה באייר התשסח

שאלה

שלום כבוד הרב ,

אני בחורה בת 25 מתל אביב.

חזרתי בתשובה לפני 6 חודשים , זה היה בכך שהתאהבתי בעיר צפת , וביטלתי את הלימודים שנרשמתי,והגעתי בהמלצה של קרובת משפחה למדרשה ( שלא העלתי בדעתי על כך שאני אחזור בתשובה) רציתי לחיות בצפת , והיה נחמד ללמוד גם שיעורי יהדות , שזה נושא שממש רציתי ללמוד.

עכשיו אני ברוך השם גיליתי את דרך השם , ואני ממש חיה על פיה , ובכל יום יום רוצה להתחזק באמונה וביטחון . השיעורים במדשרה כאן על פי רוב על השקפה , ומעט על פנימיות התורה . החיים והלימודים מאוד פתוחים וישנן כאן בין 10-15 בנות בכל הגיליים .כולן מקסימות וכל אחת עם הייחוד שלה .

בקשר אלי ,אני לא ממש בחורה ששואלת שאלות,ואני דיי ביישנית ושוכחת לפעמים את השאלות שרציתי לשאול , ואני מסתדרת עם כל אדם ,בכל זמן ובכל מקום.

כרגע אני מרגישה שאני צריכה יותר חיזוקים ,בבחירת מקצוע , אני מאוד רוצה להינשא ,ולהקים בית טהור ,שמח ,קדוש ובריא. אך אני מבולבלת בבחירת המקצוע בשבילי . ואני לא מכירה רבנים שיוכלו לייעץ לי על מקום לימודים ,או על דרך בשבילי . רוב הבנות כשמגיעות לכאן יוצאות נשואות. אני גם מאוד רוצה,אבל אני מרגישה שאני צריכה ללמוד מקצוע שאוכל לעסוק בו על מנת שאהיה אישה טובה לבעלי , ולא אצטרך בשנת הנישואים ללכת ללימודים ולהיות אמא טובה .

למדתי כשהייתי קטנה פסנתר ואני מאוד אוהבת לנגן ולשיר , כתבתי כמה שירים קדושים ואני רוצה לכתוב ולהלחין עוד ולקרב עוד מעם ישראל אל הקב"ה ואני מאוד אוהבת לשמח אנשים , רק שלבד אני קצת מתביישת , אני טובה בלפעול בקבוצה.

הייתי בלהקת נוער 7 שנים כל הנעורים והופענו הרבה באירועים , ובקהילות יהודיות בחו"ל ,אז חשבתי ללמוד הפקת אירועים ,מוסיקה , ריקוד , ודברים הקשורים בנושא . אך אני לא יודעת איפה אפשר ? בגילי ? ובמצבי כחוזרת בתשובה ( לא ללמוד עם בנים) . אין לי את האפשרויות האלא בצפת , ואני חושבת אולי על ירושלים .

אני גם טובה בלעצב סגנונות מלבוש , וחשבתי גם על לימודי עיצוב , או עיצוב תכשיטים ,בדגים,ולעצב בגדי נשים יהודיים כשרים יפים וצנועים .

בקיצור , יש לי בילבולים כי אני לא מכירה מוסדות מספיק , רבנים , ואני לא קשורה לרב מסויים .

אני אשמח אם אוכל לקבל ייעוץ או הכוונה למקום מתאים בשבילי.

אולי אפילו אעבור למדרשה קטנה בירושלים ושם אוכל גם להתפרנס יותר טוב ( בצפת אין עב

תשובה

שלום רב,
את בהחלט צריכה הדרכה טובה להמשך חייך, ואת זה קשה דרך דפי האינטרנט, לגבי להמשיך לנגן בקבוצת נשים למען נשים להופיע ודומה, אין הרבה מקומות שאפשר.
לגבי עיצוב אופנה , שוב המוסדות הרגילים, יש הרבה פרנסה בעיצוב לנשים דתיות, בקו אופנה צנוע.
מציאת חתן היא פרויקט לא פשוט, ולכן, צריך להשיקע בחיפוש ולמצוא מיהו שבאמת תוכלי לחיות איתו בזוגיות מעולה.
את יכולהלפנות לראש יהדי בתל אביב הם יסייעו לך בזה.
אם מישהי כאן רוצה לסייע לך אוכל לפרסם תוגבה בעניין.

כל טוב,
חיים רטיג, ישיבת ההסדר "בינות" רעננה.

כתבות נוספות