שאל את הרב

לעזור לערבים בשירות הלאומי

חדשות כיפה הרב אליעזר אלטשולר 01/07/07 10:28 טו בתמוז התשסז

שאלה

שלום לכבוד הרב!

שנה הבאה בעזרת ה' אני אעשה שירות לאומי בבית חולים לילדים נכים. הכל טוב ויפה, אלא שכמעט חצי מהילדים שם הם ערבים. כלומר, אין לי בעיה לעזור לערבים ואני יודעת שהם הבריות של ה' ויש בהם צלם אלוקים וכו', אבל אני גם יודעת שברור שיש מעלה יותר גדולה לעזור ליהודים. יתכן שבמשך כל השנה אני אעזור רק לערבים כי זה תלוי איפה ישימו אותי, ואני לא ממש אשמח שהשנת שירות שלי תהיה כולה למען ערבים. אני רוצה לתרום ולעזור כמה שיותר בע"ה אבל אני רוצה שאת מרבית העזרה אני אתן ליהודים.

מהי הגישה של היהדות לגבי עזרה לגויים? האם זה אותה מעלה כמו לעזור ליהודים? איך אני צריכה להתייחס לכך, אולי למצוא מקום אחר לעשות בו שירות לאומי? מהי דעת התורה לגבי עזרה למי שאינו יהודי?

תודה רבה.

תשובה

בע"ה
שלום רב,
את מאד צודקת בכך שאת רוצה לעזור לבני עמינו לפני שאת עוזרת לבני עם אחר. למרות שכולם יצרי הקב"ה , בכל זאת יש לכל אחד את סדרי הקדימויות שלו, ולכן, קרוב משפחה קודם למישהו שאיננו קרוב, ואפילו אדם מוכר קודם למי שאינני מכיר כלל.
עם זאת, חז"ל הדריכו אותנו ש"מפרנסין עניי עכו"ם עם עניי ישראל, מבקרין חולי עכו"ם עם חולי ישראל, וכד'" כלומר שבמערכת צבורית אין לעשות הבחנה וצריך לטפל בכולם ללא הבחנה.
אני מציע לך לגוון במשך השנה את הפעילות שלך במחלקות שונות, כך שיצא לך להכיר ולעזור לכמה שיותר ילדים נזקקים, וכך תהיי מלאה סיפוק שבאמת נתת את השנה היפה הזאת לכלל אלו שיכלת לעזור להם.
בברכה,

כתבות נוספות