שאל את הרב

לעזור לאנשי שדרות בניגוד לרצון ההורים

חדשות כיפה חברים מקשיבים 05/12/06 21:15 יד בכסלו התשסז

שאלה

אני רוצה ללכת לשמח ולחזק את אנשי שדרות אך הורי לא מסכימים לי. מה לעשות?..?

תשובה

שלום רב
אשריך שיש לך רצונות טובים כל כך, תמשיכי כך ותזכי ותזכי את כל עם ישראל עם הטוב שבך.
לצערנו הרב, ישנם הורים רבים שמתוך הרצון החשוב שלהם לדאוג לילדים שלהם, הם מעכבים אותם מלעשות דברים גדולים וחשובים, למרות שמבחינת האמת אין לעיכוב כל סיבה אמיתית.
אני מבין את ההורים שחוששים מלהיות בשדרות, שהמצב שם לא פשוט, אך כאשר אנו בוחנים את האמת, אין בכך דבר מספיק, שאין זה מוגדר ממש כסכנה שאסור לאדם להכניס את עצמו, אלא זו מצוה גדולה לעזור לאחינו היקרים והאהובים.
אלא, שלמרות הכל, אין זה טוב לריב עם ההורים, וגם עם דברים שאנו לא מסכימים איתם, ראוי לנו לבחור דרך שבה נוכל לעשות דברים טובים וחשובים בלא לעבור על רצון ההורים, ובכך לא לגרום לסכסוכים.
לדוגמא, במצב שלנו, יש הרבה דברים שאפשר לעזור לאנשי שדרות, ולא חייבים להגיע. מי שיכול להגיע בודאי שזה טוב, אך אפשר גם לעזור מרחוק, לדוגמא לישלוח דברים, מכתבים שמחזקים, חומרי יצירה לזמנים קשים, ובמיוחד דברים שיגרמו את הרושם שאנו יחד איתם, שהם חלק מאיתנו ואנו חלק מהם, ואנו עם אחד.
לכן, לדעתי הואיל וישנם דברים רבים שאפשר לעשות בלא לנסוע לשם, לא כדאי להסתכסך עם ההורים על העניין, אלא תחשבי היטב, אולי אפשר גם להתייעץ עם אנשים שעוסקים בנושא, מה אפשר לעזור מרחוק.
שיהיה המון הצלחה ושנזכה להגיע למצב ששם ה' יקרא על עם ישראל וממילא כל הגויים ישלימו עם עם ישראל ונזכה במהרה לגאולה שלמה.
בברכה
יצחק.
zahig2@shoresh.org.il

כתבות נוספות