שאל את הרב

למה לחכות עד החתונה

חדשות כיפה הרב חיים נבון 23/08/07 00:27 ט באלול התשסז

שאלה

למה אסור לבת להיות עם מישי שהיא אוהבת והוא אוהב אותה? למה אסור להם להגשים את החלום המתוק הזה? למה אסור לגבר לדבר עם אישה ולהגיד לה שהוא אוהב אותה? זה חטא? לדעתי זה הדבר הכי אמיתי שיש...! ואני גם לא מאמינה בדדבר הזה "עד החתונה"...אםם אני עם חבר שאוהב אותי מכבד אותי ואני אוהבת אוותו ומכבדת אותו אז למה אסור לנו אה? למה האהבה העמוקה הזאת והטהורה הזאת

איפה כתוב בתורה שאסור להגשים את הדבר הכי אמיתי ועמוק שיש????????????????

תשובה

שלום וטוב.
על פי היהדות וההלכה, מימוש הזוגיות ייתכן רק במסגרת של נישואין. יחסי מין מחוץ למסגרת הנישואין עוברים על איסור "לא יהיה קדש" ו"לא תהיה קדשה", מבטלים מצוות עשה של נישואין, ועוד.
מעבר לממד ההלכתי, על פי היהדות הנישואין הם המסגרת הראויה לחיים משותפים של בני זוג. זוהי מסגרת קבועה, שיש בה נצחיות, קביעות ומחויבות. מחוץ למסגרת נישואין, היחסים הם עראיים, ואינם מנוצלים לבניין אמיתי משותף. יחסי מין אקראיים עלולים לבטא יצר רגעי ואפילו ניצול, בעוד במסגרת הנישואין היחסים האינטימיים מנוצלים כנקודת מוצא לבניין משותף.
נישואין הם המסגרת המאפשרת לבני זוג גם לממש את אהבתם, וגם להיות חלק ממסגרות שונות בהיקף רחב יותר: המשפחה המורחבת, הקהילה, החברה. במסגרת של נישואין בני הזוג מגדלים את ילדיהם, ומחנכים עוד דור לחיים של אמונה ואהבה.

כתבות נוספות