שאל את הרב

למה לאהוב את ה'?

חדשות כיפה חברים מקשיבים 21/07/07 21:05 ו באב התשסז

שאלה

שלום

למה לאוהב את ה'? אם הוא עושה לי כ"כ רע ובכלל לא עוזר לי בשום דבר! במקום לעזור לי עושה לי רק יותר גרוע...

לדוגמא, אני מתפללת ולא רק אני כל המשפחה המורחבת,

הכנסנו ספר תורה ועשינו המון המון דברים בשביל זה.. שאמא שלי תהיה בהריון והנה במקום זה היא צריכה לעבור ניתוח שה' ישמור..

למה?הרי אני עושה לו רק טוב!יותר נכון משתדלת לעשות לו רק טוב!

אז למה למה הוא עושה לי ככה ?כ"כ קשה לרע!

שלפעמים בא לי למות!

תשובה

שלום לך כותבת יקרה!
אני ממש מבינה לליבך וחשה את הכאב בדבריך, אבל אני רוצה בכל זאת לשתף אותך בסיפור שממש שינה לי את כל היחס לתפילה.
לפני בערך 10 שנים חיל צעיר בשם נחשון ווקסמן נחטף ע"י הערבים במשך כמה ימים כל המדינה התפללה עליו דתיים וחילונים כאחד. בסופו של דבר הוא נהרג עם חיל נוסף בפעולה צבאית שנועדה לחלץ אותו. הרב מרדכי אלון הספיד אותו ובדבריו הוא ציטט את אבא של נחשון שאמר לו שלאחר הרצח הרבה אנשים פונים אליו ושואלים אותו, אייך זה שכל כך הרבה אנשים התפללו על נחשון וה´ לא ענה? והוא ענה להם: הקב"ה ענה, ולאבא מותר להגיד לא!!!
שאנחנו מתפללים לקב"ה עלינו לבא מתוך עמדה של ענווה מול הרצון האלוקי אנחנו יכולים לבקש ממנו הכל ולבכות ולהתחנן לפניו יתברך, אך עלינו לדעת שהוא יודע יותר טוב מאיתנו מה לעשות במציאות. המבט שלנו הוא מבט צר שלא רואה את כל המרחב, הקב"ה מבטו עליון יותר ומקיף יותר ולכן עלינו לסמוך עליו ולדעת שהוא טוב ומיטיב עמנו גם עם לפי מבטנו הצר נראה שההפך הוא הנכון.
בכלל עלינו לזכור שעיקר מטרתה של התפילה היא לא לקבל את המבוקש, אלא ההתחברות וההתקשרות עם הקב"ה. אדם שאוהב את ה´ כי הוא נותן לו מה שהוא מבקש אפשר לומר שיש פה אהבת ה´ אך גם אהבת עצמו. עלינו לנסות להתרומם מהמקום הזה ולנסות להתפלל ממקום שבטוח בקב"ה, כמו ילד קטן שנשען על אבא שלו ובטוח שכל מעשיו הם לטובתו. הרבה פעמים אנו זוכים לראות זאת רק כאשר אנו גדלים ונהיים הורים בעצמנו. אולם ניתן לפתח מבט כזה כבר מעכשיו, מבט אמוני של מה שעושה הקב"ה לטובה הוא עושה גם כאשר זה לא מה שרציתי או ביקשתי. אני יודעת שזו עבודה גדולה וקשה אך אם את מתמודדת כרגע אם הנקודה הזו של תפילה אני מאמינה שאת יכולה לשאוף ולהתקדם לקראת המבט הזה.
לא סתם אמרו חז"ל שתפילה היא אחד משלושה דברים שצריכים חיזוק, כי צריך הרבה סבלנות ואמונה ולהמשיך לעשות טוב ולצפות ולייחל לקב"ה ואחרי כל זה להאמין שהכי טוב זה שיופיע רצונו יתברך כי הוא הטוב ביותר בעבורנו.
מאחלת לך שיתקבלו כל משאלות ליבך לטובה!
לב שמח, את מוזמנת להמשיך ולשאול...
הדסה
hadasel@shorsh.org.il

כתבות נוספות